ÁREAS

É necesario limitar as excesivas marxes empresariais e aumentar salarios

Hai que estender o impacto do AENC ao conxunto da poboación traballadora para consolidar un modelo de crecemento máis xusto e equitativo

Os datos do IPC adiantado do mes de outubro, publicados hoxe polo INE, sitúan a inflación anual nun 3,5%, polo que se mantén estable respecto a setembro. Así pois, prodúcese unha moderación do efecto chanzo nos produtos enerxéticos, a pesar das subidas no prezo da electricidade, fronte á forte caída mostrada en outubro do ano pasado. Este fenómeno persistirá durante o último trimestre do ano, aínda que aínda queda por ver se será compensado, como neste mes, polo abaratamento anual doutros produtos.

Pola súa banda, a taxa subxacente, que recolle a inflación de compoñente máis estrutural, redúcese seis décimas respecto ao mes anterior, alcanzando unha variación anual do 5,2%, o nivel máis baixo desde maio de 2022. Con todo, supón un valor moi elevado, a pesar do descenso interanual durante tres meses consecutivos. Para reforzar esta dinámica, UGT considera que é necesario seguir mantendo o paquete de medidas anticrise, especialmente daquelas orientadas a protexer a consumidores vulnerables.

O sindicato reclama, igualmente, a necesidade de combater as excesivas marxes empresariais rexistrados en sectores como o da alimentación, onde todas as actividades económicas que o integran incrementaron os seus beneficios respecto a 2022.

Para iso, débese aumentar a competencia e limitar os prezos máximos dalgúns produtos, promovendo un funcionamento máis eficiente e aliñado ao interese da maioría social do noso país. Ademais, é necesario despregar axudas para o pago das hipotecas a tipo variable, pois a subida desproporcionada do Euribor está a xerar que moitas familias traballadoras non poidan asumir este gasto mensual, poñendo en risco o mantemento da vivenda.

Manter e ampliar o paquete de medidas anticrise

Por último, UGT insiste en que a redución das marxes empresariais debe vir acompañada dun reforzamento da senda de crecemento salarial. Neste sentido, o novo AENC xa está a cumprir o seu principal labor, posto que a subida media salarial pactada nos convenios novos asinados entre maio e setembro (último dato dispoñible) é do 4,2%, 5 décimas por encima da taxa meda de inflación (3,7%) de maneira que 1,9 millóns de traballadores e traballadoras xa empezaron a recuperar poder de compra.

É fundamental estender esta realidade ao conxunto da poboación traballadora, repartindo os beneficios para consolidar un modelo de crecemento máis xusto e equitativo.

O máis lido