O Acordo nas Administracións Públicas entre sindicatos e Goberno

UN ACORDO QUE DIGNIFICA O PRESENTE E MELLORA O FUTURO, QUE CONVÉN POÑER EN VALOR:

 

Este novo Acordo 2022-2024, incide directamente nas 3 esixencias xerais de UGT Servizos Públicos en materia de Función Pública:

1               2               3

  • Demostra unha corresponsabilidade sindical no ámbito das Administracións Públicas, contribuíndo a amortecer os negativos efectos da actual crise para todos os empregados públicos.
  • Ten unha incidencia directa sobre o peto de máis de tres millóns de empregados públicos, en virtude do RDL 18/2022.
  • Trátase dunha medida máis a engadir ás postas en marcha polo Goberno (axuda combustible, axuda ao transporte público, factura enerxética) para a mellora da economía nunha situación conxuntural dunha elevada inflación.
  • As medidas contidas no Acordo, esténdense ao sector público institucional en todo aquelo que lle sexa de aplicación, con plena respecto á súa negociación colectiva.
  • A pesar da crise, prodúcese un incremento salarial, a diferenza de crises anteriores, nas que a primeira medida a adoptar consistía en recortar os salarios dos empregados públicos.
  • Os incrementos acordados, superan os derivados do Acordo de 2018 (que foi considerado positivo). Para atopar un incremento similar ao de 2022, témonos que ir ao ano 2009.
  • Nunca existiu unha revisión á alza de salarios no mesmo ano, retroactiva e consolidable, como a establecida para o ano 2022 (1,5%).
  • Os incrementos salariais variables vincúlanse a criterios económicos claros e realistas (IPC e PIB).
  • Revértese a derrogación da xubilación anticipada parcial do EBEP (ao derrogarse os aspectos negativos e de axuste do RDL 20/2012).
  • Permite unha negociación sen limitación algunha en determinadas condicións de traballo, actualmente limitadas a parámetros económicos: Posible xornada laboral de 35 horas (ou inferior); percepción integra de retribucións en situación de incapacidade permanente (IT); ampliación de permisos e vacacións, etc.
  • Acórdanse medidas en materia de emprego público que melloran a súa calidade, ao impulsar e flexibilizar a selección, promoción e provisión.
  • Plena aplicación e desenvolvemento da clasificación do artigo 76 do EBEP (Grupo B, entre outros).
  • Avánzase en igualdade de xénero para facer esixible a negociación de Plans de Igualdade, protocolos de acoso, tomando como referencia a Lei Orgánica 3/2007.
  • Adquírese o compromiso de negociar de maneira inmediata e solucionar a problemática en Institucións Penais (clasificación de centros).
  • Desbloquéase a posible negociación de novos dereitos sindicais, que superen os mínimos legais.

MÁIS SALARIO

PARA AMORTECER O INCREMENTO DO CUSTO DA VIDA: POSIBILIDADE DE ALCANZAR UN 9,5% DE SUBIDA EN TRES ANOS (2022-2024). PARTINDO DUN FIXO DO 8% CON 1,5% VARIABLES

A diferenza de crises anteriores, nas que as medidas do Goberno de quenda dirixíronse a recortar os salarios e dereitos dos empregados públicos (RDL 8/2010: -5% de redución xeneralizada en salarios e RDL 20/2012: supresión de paga extraordinaria e recorte de dereitos e condicións laborais), o presente Acordo incrementa os salarios do conxunto dos empregados públicos, Administracións Públicas e Sector Público Empresarial, amortecendo os incrementos do custo da vida reflectidos no IPC.

A TER EN CONTA

  • O último incremento salarial similar ao acordado se retrotrae a 2009 (un incremento do 3,5%).
  • No II Acordo para a mellora do emprego, tamén hai 3 anos (2018 – 2020), a subida prevista era menor: entre o 6,90% (mínimo) e o 8,79% máximo.
  • Primeira vez que se revisa o salario no mesmo ano, con efectos retroactivos e consolidables (ano 2022 co 1,5% adicional). Que se abonará no ano 2022, tras a aprobación da Real Decreto Lei 18/2022 (como moi tarde, ata o 31 de marzo de 2023).
  • Coa debida cautela, pódese afirmar que os criterios empregados para a aplicación dos incrementos salariais variables son cribles e realizables (IPC e PIB).
  • Vai contribuír á mellora da economía e o consumo.
  • No PLPGE para o ano 2023, as táboas salariais increméntanse un 4% sobre as do ano 2022 (1,5% + 2,5%).
  • Estes incrementos non poden ser compensados nin absorbidos.

Captura de pantalla 2022 10 20 125938

MÁIS DEREITOS:

RESTITUCIÓN DE DEREITOS PARA DESENVOLVER A través da NEGOCIACIÓN COLECTIVA

(derróganse os aspectos negativos do RDL 20/2012)

XA INCLUÍDO NO PLPGE PARA 2023

  • Eliminación das limitacións que impiden a negociación e implantación dunha xornada ordinaria de 35 horas (ou inferior) nas Administracións Públicas (agora condicionado ao cumprimento da regra de gasto, déficit público e débeda pública).
  • Percepción integra de salarios en situación de incapacidade temporal, durante todo o tempo de permanencia na devandita situación, ata alcanzar o 100% do salario.
  • Avánzase en igualdade de xénero para facer esixible a negociación de Plans de Igualdade, protocolos de acoso, etc. (modifícase a Disposición Adicional 7ª do EBEP).
  • Derrógase a supresión da xubilación parcial do persoal.
  • Matízanse os arts. 32.2 e 38.10 do EBEP, eliminando a definición: “Que se entende por causa grave de interese público (redución de déficit, plans de axuste, etc)”.
  • Derrógase a suspensión de Acordos, Pactos e Convenios en materia de permisos, vacacións, etc.
  • Derrógase a suspensión de Acordos, Pactos e Convenios en materia de dereitos sindicais.

A CONCRETAR E NEGOCIAR NA COMISIÓN DO ACORDO

  • Rescatar a redacción orixinal do artigo 67 do EBEP (letra d do apartado 1), que aluda á xubilación parcial dos empregados públicos.
  • Recuperación do carácter mínimo dos permisos dos funcionarios do artigo 48 do EBEP e as vacacións do artigo 50 do EBEP, permitindo a súa posible ampliación mediante a negociación colectiva.
  • Os extremos do proceso de Dixitalización das Administracións Públicas, garantindo a atención directa e a superación da fenda dixital.
  • Os cambios normativos para mellorar a elaboración dos plans de igualdade, conforme á Lei Orgánica 3/2007 e de desenvolvementos.
  • Facilitar a mobilidade interadministrativa, a carreira e a promoción.
  • Flexibilización e potenciación da promoción interna e os seus mecanismos.
  • Actualización dos perfís profesionais (adaptación ás novas funcións, actividades, formación e titulacións).
  • Actualización dos mecanismos e probas nos procesos de selección (axilidade, transparencia, adaptación ás funcións para realizar, actualización e redución de temarios, bolsas ao opositor, etc.).
  • Plena aplicación da clasificación profesional do artigo 76 do EBEP (Grupo B, entre outros).
  • Aplicación de medidas para a atracción e retención do talento.
  • Taxa adicional de emprego público, para que as Administracións non superen o 8% de temporalidade (adicional aos procesos de estabilización en marcha).

CUESTIÓNS SECTORIAIS E INSTRUMENTAIS QUE ENRIQUECEN O ACORDO

Xunto coas medidas xerais analizadas, alcánzanse Acordos nas seguintes materias:

NO ÁMBITO DE INSTITUCIÓNS PENAIS:

  • Constitución inmediata dunha Mesa de Negociación para resolver a clasificación dos Centros Penais.

NO ÁMBITO XERAL DA ADMINISTRACIÓN XERAL DO ESTADO:

  • Continuar coa negociación do texto da Lei de Función Pública da AGE, para a súa posible aprobación na actual lexislatura.
  • Incremento do importe do gasto vinculado a desprazamentos, como unha primeira fase de regulación.
  • Posta en marcha efectiva do Teletraballo garantindo a presencialidad nos servizos.
  • Impulso do novo protocolo de acoso sexual.

PARA O PERSOAL LABORAL DO SERVIZO EXTERIOR:

  • Incorporalo con normalidade á negociación colectiva, con especial incidencia en materia salarial.

Como en todos os Acordos créase unha Comisión de seguimento polos asinantes,

para desenvolver e analizar os contidos do Acordo.

PDF descargas

O máis lido

Picture of UGT Servizos Públicos

UGT Servizos Públicos

UGT Servizos Públicos é unha federación de UGT dedicada á defensa dos dereitos e intereses dos traballadores dos servizos públicos en España.