UN ACORDO QUE DIGNIFICA O PRESENTE E MELLORA O FUTURO, QUE CONVÉN POÑER EN VALOR:
Este novo Acordo 2022-2024, incide directamente nas 3 esixencias xerais de UGT Servizos Públicos en materia de Función Pública:
- Demostra unha corresponsabilidade sindical no ámbito das Administracións Públicas, contribuíndo a amortecer os negativos efectos da actual crise para todos os empregados públicos.
- Ten unha incidencia directa sobre o peto de máis de tres millóns de empregados públicos, en virtude do RDL 18/2022.
- Trátase dunha medida máis a engadir ás postas en marcha polo Goberno (axuda combustible, axuda ao transporte público, factura enerxética) para a mellora da economía nunha situación conxuntural dunha elevada inflación.
- As medidas contidas no Acordo, esténdense ao sector público institucional en todo aquelo que lle sexa de aplicación, con plena respecto á súa negociación colectiva.
- A pesar da crise, prodúcese un incremento salarial, a diferenza de crises anteriores, nas que a primeira medida a adoptar consistía en recortar os salarios dos empregados públicos.
- Os incrementos acordados, superan os derivados do Acordo de 2018 (que foi considerado positivo). Para atopar un incremento similar ao de 2022, témonos que ir ao ano 2009.
- Nunca existiu unha revisión á alza de salarios no mesmo ano, retroactiva e consolidable, como a establecida para o ano 2022 (1,5%).
- Os incrementos salariais variables vincúlanse a criterios económicos claros e realistas (IPC e PIB).
- Revértese a derrogación da xubilación anticipada parcial do EBEP (ao derrogarse os aspectos negativos e de axuste do RDL 20/2012).
- Permite unha negociación sen limitación algunha en determinadas condicións de traballo, actualmente limitadas a parámetros económicos: Posible xornada laboral de 35 horas (ou inferior); percepción integra de retribucións en situación de incapacidade permanente (IT); ampliación de permisos e vacacións, etc.
- Acórdanse medidas en materia de emprego público que melloran a súa calidade, ao impulsar e flexibilizar a selección, promoción e provisión.
- Plena aplicación e desenvolvemento da clasificación do artigo 76 do EBEP (Grupo B, entre outros).
- Avánzase en igualdade de xénero para facer esixible a negociación de Plans de Igualdade, protocolos de acoso, tomando como referencia a Lei Orgánica 3/2007.
- Adquírese o compromiso de negociar de maneira inmediata e solucionar a problemática en Institucións Penais (clasificación de centros).
- Desbloquéase a posible negociación de novos dereitos sindicais, que superen os mínimos legais.
MÁIS SALARIO
PARA AMORTECER O INCREMENTO DO CUSTO DA VIDA: POSIBILIDADE DE ALCANZAR UN 9,5% DE SUBIDA EN TRES ANOS (2022-2024). PARTINDO DUN FIXO DO 8% CON 1,5% VARIABLES
A diferenza de crises anteriores, nas que as medidas do Goberno de quenda dirixíronse a recortar os salarios e dereitos dos empregados públicos (RDL 8/2010: -5% de redución xeneralizada en salarios e RDL 20/2012: supresión de paga extraordinaria e recorte de dereitos e condicións laborais), o presente Acordo incrementa os salarios do conxunto dos empregados públicos, Administracións Públicas e Sector Público Empresarial, amortecendo os incrementos do custo da vida reflectidos no IPC.
A TER EN CONTA
- O último incremento salarial similar ao acordado se retrotrae a 2009 (un incremento do 3,5%).
- No II Acordo para a mellora do emprego, tamén hai 3 anos (2018 – 2020), a subida prevista era menor: entre o 6,90% (mínimo) e o 8,79% máximo.
- Primeira vez que se revisa o salario no mesmo ano, con efectos retroactivos e consolidables (ano 2022 co 1,5% adicional). Que se abonará no ano 2022, tras a aprobación da Real Decreto Lei 18/2022 (como moi tarde, ata o 31 de marzo de 2023).
- Coa debida cautela, pódese afirmar que os criterios empregados para a aplicación dos incrementos salariais variables son cribles e realizables (IPC e PIB).
- Vai contribuír á mellora da economía e o consumo.
- No PLPGE para o ano 2023, as táboas salariais increméntanse un 4% sobre as do ano 2022 (1,5% + 2,5%).
- Estes incrementos non poden ser compensados nin absorbidos.
MÁIS DEREITOS:
RESTITUCIÓN DE DEREITOS PARA DESENVOLVER A través da NEGOCIACIÓN COLECTIVA
(derróganse os aspectos negativos do RDL 20/2012)
XA INCLUÍDO NO PLPGE PARA 2023
- Eliminación das limitacións que impiden a negociación e implantación dunha xornada ordinaria de 35 horas (ou inferior) nas Administracións Públicas (agora condicionado ao cumprimento da regra de gasto, déficit público e débeda pública).
- Percepción integra de salarios en situación de incapacidade temporal, durante todo o tempo de permanencia na devandita situación, ata alcanzar o 100% do salario.
- Avánzase en igualdade de xénero para facer esixible a negociación de Plans de Igualdade, protocolos de acoso, etc. (modifícase a Disposición Adicional 7ª do EBEP).
- Derrógase a supresión da xubilación parcial do persoal.
- Matízanse os arts. 32.2 e 38.10 do EBEP, eliminando a definición: “Que se entende por causa grave de interese público (redución de déficit, plans de axuste, etc)”.
- Derrógase a suspensión de Acordos, Pactos e Convenios en materia de permisos, vacacións, etc.
- Derrógase a suspensión de Acordos, Pactos e Convenios en materia de dereitos sindicais.
A CONCRETAR E NEGOCIAR NA COMISIÓN DO ACORDO
- Rescatar a redacción orixinal do artigo 67 do EBEP (letra d do apartado 1), que aluda á xubilación parcial dos empregados públicos.
- Recuperación do carácter mínimo dos permisos dos funcionarios do artigo 48 do EBEP e as vacacións do artigo 50 do EBEP, permitindo a súa posible ampliación mediante a negociación colectiva.
- Os extremos do proceso de Dixitalización das Administracións Públicas, garantindo a atención directa e a superación da fenda dixital.
- Os cambios normativos para mellorar a elaboración dos plans de igualdade, conforme á Lei Orgánica 3/2007 e de desenvolvementos.
- Facilitar a mobilidade interadministrativa, a carreira e a promoción.
- Flexibilización e potenciación da promoción interna e os seus mecanismos.
- Actualización dos perfís profesionais (adaptación ás novas funcións, actividades, formación e titulacións).
- Actualización dos mecanismos e probas nos procesos de selección (axilidade, transparencia, adaptación ás funcións para realizar, actualización e redución de temarios, bolsas ao opositor, etc.).
- Plena aplicación da clasificación profesional do artigo 76 do EBEP (Grupo B, entre outros).
- Aplicación de medidas para a atracción e retención do talento.
- Taxa adicional de emprego público, para que as Administracións non superen o 8% de temporalidade (adicional aos procesos de estabilización en marcha).
CUESTIÓNS SECTORIAIS E INSTRUMENTAIS QUE ENRIQUECEN O ACORDO
Xunto coas medidas xerais analizadas, alcánzanse Acordos nas seguintes materias:
NO ÁMBITO DE INSTITUCIÓNS PENAIS:
- Constitución inmediata dunha Mesa de Negociación para resolver a clasificación dos Centros Penais.
NO ÁMBITO XERAL DA ADMINISTRACIÓN XERAL DO ESTADO:
- Continuar coa negociación do texto da Lei de Función Pública da AGE, para a súa posible aprobación na actual lexislatura.
- Incremento do importe do gasto vinculado a desprazamentos, como unha primeira fase de regulación.
- Posta en marcha efectiva do Teletraballo garantindo a presencialidad nos servizos.
- Impulso do novo protocolo de acoso sexual.
PARA O PERSOAL LABORAL DO SERVIZO EXTERIOR:
- Incorporalo con normalidade á negociación colectiva, con especial incidencia en materia salarial.
Como en todos os Acordos créase unha Comisión de seguimento polos asinantes,
para desenvolver e analizar os contidos do Acordo.