,

Por unha volta ao traballo flexible e segura para as persoas que padeceron cancro

En España diagnosticáronse ao redor de 34.740 novos cancros de mama, en 2022, e UGT insta a negociar protocolos nas empresas de reincorporación ao posto de traballo

Con motivo deste Día, que se celebra hoxe, 19 de outubro, o sindicato reafirma o seu compromiso e apoio ás mulleres que sofren este tipo de cancro, que se diagnostica principalmente naquelas que están en idade de traballar.

Unha de cada oito mulleres teñen risco de padecer esta enfermidade ao longo da súa vida. En 2020, 2,3 millóns de mulleres foron diagnosticadas de cancro de mama no mundo e 685.000 faleceron por esa enfermidade, segundo datos da Organización Mundial da Saúde. O cancro de mama afecta a mulleres de calquera idade a partir da puberdade en todos os países do mundo, pero as taxas son maiores entre as mulleres adultas.

Na Unión Europea, estímase que se diagnosticaron 355.457 casos de cancro de mama en 2020 e 91.826 persoas morreron por esta causa. Calcúlase que o cancro de mama representou o 28,7% de todos os novos casos de cancro diagnosticados en mulleres nos países da UE-27 en 2020, segundo os datos do Sistema Europeo de Información do Cancro.

En España diagnosticáronse ao redor de de 34.740 novos cancros de mama no ano 2022 segundo o Observatorio do Cancro da Asociación Española Contra o Cancro, o que representa case o 30% dos cancros diagnosticados en mulleres.

Unicamente a metade das traballadoras sobreviventes ao cancro de mama reincorpóranse ao seu posto de traballo, o que pon de manifesto a necesidade de prestar atención á xestión do retorno ao traballo destas traballadoras.

Desde UGT propoñemos que se negocien protocolos no seo das empresas para a reincorporación ao posto de traballo tras padecer cancro. Esta reincorporación debería poder facerse dunha maneira flexible e segura, nos que se poña no centro ao traballador ou traballadora e adaptando o traballo á persoa e non ao revés.

O obxectivo destes protocolos é conseguir que a reincorporación ao posto de traballo non sexa un feito traumático para as persoas traballadoras, senón máis ben ao contrario, que a volta ao traballo supoña un beneficio para a saúde ao poder volver á súa rutina anterior ao padecimiento da súa enfermidade, evitando traballos que impliquen unha alta carga física ou altos niveis de estrés.

A sensibilización fronte a esta necesidade de facilitar o retorno ao posto de traballo para as persoas sobreviventes ao cancro, na contorna laboral, é esencial. Como revelan os datos, o sufrir un cancro de mama é, lamentablemente, un feito frecuente entre as mulleres, polo que non se pode obviar esta realidade e débese actuar desde a prevención.

Desde UGT actualizamos o díptico ‘Reincorporación ao traballo tras padecer cancro de mama’ no que tamén se recolle un exemplo de cláusula para incluír nos convenios colectivos, a través da que se alcanza o compromiso de negociar este tipo de protocolos, que, sen dúbida, beneficiarían ás persoas traballadoras que padeceron cancro á hora de volver ao seu posto de traballo.