, ,

UGT celebra o recoñecemento do Estado de Palestina por parte de España

O sindicato ilumina esta semana a súa sede confederal coas cores da bandeira palestina para reclamar, unha vez máis, o alto o fogo

O goberno de España, xunto aos de Irlanda e Noruega, recoñeceron hoxe ao Estado de Palestina.

O recoñecemento deste Estado por parte de España foi unha demanda de UGT durante décadas, sempre que supón unha aposta polo multilateralismo, ao seguir numerosas resolucións de Nacións Unidas e acordos subscritos por Israel e os representantes legais de Palestina. Ademais, este recoñecemento implica o respecto ao dereito internacional e a xustiza que, aínda que tarde, recoñece o dereito legal dun pobo para existir.

A feliz e esperada noticia chega, lamentablemente, nun momento crítico para Palestina, que continúa vivindo no horror diario dunha guerra. A violencia aumentou nos territorios ocupados ilegalmente por Israel e é exercida coas armas, impedindo o uso dos bens que son lexítimamente dos palestinos e palestinas. Isto obrígalles a traballar nunhas condicións laborais deplorables, estando pendentes dun permiso de traballo que é revogado se deciden organizarse nun sindicato, o que evidencia que parte do desenvolvemento económico israelí baséase na permanente explotación laboral da persoa traballadora palestina, como así recoñeceu a propia patronal israelí.

A situación en Gaza merece un capítulo aparte. A pesar da orde de arresto por crimes de guerra do ultraconservador presidente Benjamin Netanyahu evacuada pola Corte Penal Internacional, e á orde da Corte Internacional de Xustiza para que Israel deteña inmediatamente a súa ofensiva sobre Rafah, a situación, lonxe de mellorar, foi a peor. O número de civís asasinados e a total destrución de estruturas como hospitais e escolas constatan que estamos ante un desastre humanitario de proporcións pouco coñecidas.

O sistema internacional debe ser respectado

As institucións do Dereito Internacional foron claras: as políticas belicistas de Netanyahu son intolerables e o sistema internacional, que se rexe por regras, debe ser respectado. Aínda así, o actual goberno israelí, que tentou acometer reformas da xustiza no seu país duramente contestadas pola poboación civil israelí, saltouse as normas internacionais, perdendo, así, a súa lexitimidade democrática. Lamentablemente, o goberno de Netanyahu abriu un camiño de actuación para outros Estados no cal será moi difícil retroceder.

A pesar dos mandatos das institucións penais internacionais e a infinidade de protestas globais a favor dun alto o fogo definitivo, o Goberno Israelí segue obcecado no uso da violencia e perpetración da masacre. Esta obsesión colectiva que abduciu a toda a clase política israelí levou ao seu ministerio de Asuntos Exteriores a atacar ao goberno de España e outros países con vídeos de pésimo gusto e limitando a actuación de delegacións diplomáticas no seu territorio, evidenciando a perda do sentido da realidade dese goberno.

UGT, como organización membro da Plataforma Estatal para o Recoñecemento de Palestina, felicita ao goberno de España por unha decisión acertada e xusta, uníndose aos máis de cento corenta países no mundo que recoñecen ao Estado Palestino. A vía dos dous Estados é a máis aceptada internacionalmente – entre outros, por Israel e as autoridades palestinas – como paso imprescindible para alcanzar unha paz duradeira. A única maneira de defender a solución de dous Estados é recoñecer ao único que non está aínda recoñecido: Palestina. Enturbar ese debate, dilatalo ou ensucialo é seguir defendendo o masacre e o horror.

Con ocasión do recoñecemento, UGT ilumina durante esta semana a súa sede confederal coas cores da súa bandeira. Sirva esta ocasión para reclamar, unha vez máis, o cesamento do fogo inmediato e o fin da barbarie nesa rexión do mundo.