ÁREAS

Traballamos para eliminar a brecha salarial, unha discriminación persistente no ámbito laboral

Desde a Secretaria de Muller e Políticas Sociais de UGT Servizos Públicos traballamos para eliminar a brecha salarial.

Cada 22 de febreiro celébrase o Día da Igualdade Salarial. Con iso preténdese concienciar á sociedade sobre a existencia dunha clara desigualdade na retribución que perciben as mulleres e os homes pola realización do mesmo traballo ou por un traballo de igual valor, así como sobre a necesidade de combater as devanditas brechas.

Por iso este mes, #IMPRESCINDIBLES aborda unha das discriminacións máis persistentes no ámbito laboral, achegando análise e aclarando conceptos como a valoración de postos ou as auditorias retributivas.

Froito da nosa experiencia na negociación de plans tamén presentamos medidas a levar a cabo para garantir a igualdade salarial e convidámosvos a facer uso de ferramentas tales como as campañas de sensibilización e formacións.

Segundo os últimos datos de Eurostat, a brecha salarial fíxase no 9,4% en relación ao salario/hora, o que nos sitúa no oitavo posto a nivel comunitario das brechas máis baixas en relación ao salario/hora.

En concreto, mediante a campaña denúnciase o número de días que as mulleres traballan gratis en España, en concreto en 2022 foron 34 días e en 202, 43, 9 días menos que o ano anterior.

Para denunciar e sensibilizar sobre esta realidade cada ano UGT, no mes de novembro, lanza a campaña #YoTrabajoGratis para denunciar a persistencia da brecha salarial entre homes e mulleres nos diferentes sectores do mercado laboral.

#Ante esta realidade, a estratexia pasa porque en Europa adóptese a Directiva sobre transparencia salarial que faculte ás traballadoras para que se reevalúe o valor do seu traballo, agora infravalorado. Ao mesmo tempo que tamén se considera clave que en España as empresas cumpran o Real Decreto 902/2020 de igualdade retributiva entre mulleres e homes, o cal vai permitir que as persoas coñezan a brecha salarial que existe nos centros de traballo e as discriminacións salariais, co fin de corrixilas e eliminalas a través dos rexistros retributivos, obrigatorios en todas as empresas do noso país, teñan o tamaño que teñan, así como as auditorías salariais que hai que negociar dentro dos plans de igualdade.

Neste #IMPRESCINDIBLES aborda contidos e ferramentas co fin de contribuír a eliminar a brecha e garantir a igualdade salarial.

IMPRESCINDIBLES_FEBREIRO_2023-1.pdf

O máis lido