Semana europea do docente: fagamos máis atractiva a profesión!

Sen docentes, as escolas son espazos inertes. Sen docentes, a educación superior non existe. En todos os niveis de educación, o profesorado é esencial para brindar unha educación de calidade ás nosas xeracións presentes e futuras.

Desde o Sector de Ensino de UGT Servizos Públicos vimos denunciando a inestabilidade orzamentaria destinada á educación pública e as presións de determinadas CCAA gobernadas pola dereita para a privatización, o descoido das necesidades de contratación e o empeoramento das condicións laborais. Baixo esta situación, enfrontámonos á escaseza de docentes nalgunhas especialidades, a unha porcentaxe do 40% de persoal docente que ten máis de 50 anos e a un status decrecente da profesión, creando unha ameaza a unha educación de calidade para todos.

Por iso, na Semana europea do Docente, que se celebra entre o 2 e o 6 de outubro, UGT Ensino únese á campaña europea para facer atractiva a profesión docente e que vaia acompañada de melloras nas súas condicións laborais. As 127 organizacións que forman parte do Comité Sindical Europeo para a Educación, do que UGT, forma parte, esbozaron 10 demandas crave para desafiar aos responsables das políticas educativas a garantir que os sistemas educativos financiados con fondos públicos teñan suficiente persoal para brindar unha educación pública de calidade para todos e todas.

Son as seguintes:
1.- Promover a autonomía profesional
2.- Ofrecer retribucións competitivas en relación a outros ámbitos profesionais coa mesma cualificación
3.- Apoiar os comezos da carreira profesional para garantir a retención e permanencia do docente
4.- Asegurar un desenvolvemento profesional de calidade
5.- Integrar a igualdade e a diversidade
6.- Manter condicións de traballo seguras e protexidas
7.- Regular o control da carga de traballo e o equilibrio entre a vida persoal e laboral
8.- Crear culturas escolares democráticas
9.- Garantir o diálogo social
10.- Valorar, respectar e potenciar a profesión docente

Nesta semana europea do profesorado faremos un chamamento para resaltar o papel vital que desempeñan os docentes e persoal educativo para dotar ás xeracións presentes e futuras das competencias e habilidades que necesitan para o seu futuro.

En UGT valoramos, respectamos e potenciamos a profesión docente