Semana de Acción Mundial pola Educación: ‘A educación transformadora’

Comeza a Semana de Acción Global pola Educación (SAME), que se celebrará do 22 ao 26 de abril de 2024 e que reúne a docentes, estudantes e sociedade civil para facer campaña polo dereito á educación. O tema do SAME deste ano é ‘Educación transformadora’.

Desde o Cumio de Transformación da Educación (TES), o primeiro Cumio das Nacións Unidas sobre educación a nivel de xefes de Estado, celebrado en 2022, houbo un recoñecemento mundial da necesidade dunha transformación urxente da educación para acadar o Obxectivo de Desenvolvemento Sostible 4: «garantir unha educación de calidade para todos». Non obstante, os compromisos específicos do goberno para transformar a educación deixan moito que desexar e a súa aplicación foi lenta.

O profesorado é un compoñente fundamental na transformación da educación. Non obstante, a escaseza mundial de profesores sitúase agora en 44 millóns en educación primaria e secundaria. Para atraer e reter profesores, os gobernos deben transformar as políticas docentes. As recomendacións publicadas recentemente polo grupo de Alto Nivel das Nacións Unidas sobre a Profesión Docente (un grupo composto por responsables políticos, persoal académico, expertos en educación, estudantes, profesores e dirixentes sindicais e convocado polo Secretario Xeral das Nacións Unidas) proporcionar unha folla de ruta esencial para transformar a profesión e acabar coa escaseza de profesores.

En consonancia con estas recomendacións, os gobernos deberían mellorar o estatuto docente, facelo máis equitativo e garantir un diálogo social significativo. O profesorado debería contar con condicións de traballo dignas, cargas de traballo manexables e contratos de traballo seguros.

En consonancia con la campaña Por la pública: Creamos escola da IE, as recomendacións reclaman un maior financiamento público sostible para a educación e o investimento na profesión docente.

A Semana de Acción Global para a Educación deste ano representa unha oportunidade para esixir aos gobernos que tomen medidas concretas para transformar a educación cumprindo os compromisos TES, implementando as recomendacións do grupo de Alto Nivel das Nacións Unidas e o financiamento da educación.

Dende o Sector de Ensino de Servizos Públicos de UGT sumámonos a esta demanda.

A TRANSFORMACIÓN DA PROFESIÓN DOCENTE XA!!!

POR UN ESTATUTO DOCENTE QUE DIGNIFICA A PROFESIÓN