POLA IGUALDADE SALARIAL NOS SERVIZOS PÚBLICOS

IGUALDADE SALARIAL NOS SERVIZOS PUBLICOS

Crece a brecha salarial entre mulleres e homes nalgúns sectores dos servizos públicos

Segundo os datos da Enquisa de Estrutura Salarial (ESS) do Instituto Nacional de Estatística, (INE) en actividades como a educación e a administración pública a brecha salarial ha crecido case un 7% nos últimos anos. Urxe impulsar o rexistro retributivo, auditoría retributiva, e cambiar a valoración dos postos de traballo para acabar cunha das discriminacións máis persistentes do mundo do traballo.

O 22 de febreiro conmemórase o Día Internacional da Igualdade Salarial. Desde UGT Servizos Públicos, chamamos a desenvolver de forma efectiva os mecanismos para identificar e corrixir esta discriminación, promovendo as condicións necesarias e traballando nos obstáculos existentes.

Ao negociar os plans de igualdade, observamos que existen diferentes brechas de xénero nas traxectorias profesionais das e os traballadores dos servizos públicos. Unha das máis recorrentes é que as traballadoras gañan de media menos que os traballadores homes, aínda que realicen o mesmo traballo, ou un de similar valor, incluído nos servizos públicos e nas administracións públicas.

Vexamos algúns datos que consultamos a Enquisa de Estrutura Salarial (EES) do INE, 2022, deas ocupacións máis vinculadas aos servizos públicos:

Como podemos observar, a brecha salarial xeneral en España sitúase no 17,09%, é dicir, as mulleres gaña de media 5.022 euros ao ano menos que os homes. Nas ocupacións vinculadas aos servizos públicos contamos con datos variados con respecto á realidade xeral. Así en Educación a diferenza é de 9,69% e na administración pública e defensa; seguridade social obrigatoria é do 9,89% cunha distancia importante respecto da media.

Con todo, noutras ocupacións dos servizos públicos as diferenzas superan o 20%. Así nas actividades sanitarias e de servizos sociais a diferenza é do 23,68% e supoñen 8.785 euros menos que gañan as traballadoras do devandito sector. Pola súa banda, nas actividades administrativas e servizos auxiliares é do 26,07% e en actividades profesionais, científicas e técnicas é do 26,07%. Diferenzas substanciais que é necesario afrontar.

Para ter certa perspectiva de como foi evolucionando a desigualdade salarial habemos elaborado o seguinte gráfico a partir de EES, 2024:

A diferenza salarial entre 2019 e 2022 a nivel xeral reduciuse, pasando dun 19,50% ao 17,09%. Con todo, esta boa tendencia cara á redución da brecha, non é compartida nos servizos públicos, onde dependendo do sector de actividade tivo comportamentos distintos.

En educación, en 2019 a diferenza era 943,21 e un 3,46%, e pasou a ser en 2022 de 3.032 euros e 9,69%. Pola súa banda, na administración pública, tamén creceu a diferenza, en concreto en 2019 as traballadoras gañaban 944 euros menos, o 2,93%, e na actualidade a diferenza é de 3.540 o que supón que elas gañan un 9,89% menos ao ano. Ao redor do 7% máis para ambos os sectores. Este crecemento da desigualdade débenos advertir da importancia de actuar e poñer en marcha os instrumentos que permitan reducir a brecha.

Tamén chama a atención que nas ocupacións onde a brecha é moi alta, 20%, si que se produciu un leve descenso, 2%. No caso das actividades sanitarias e de servizos sociais pasou do 25,35% en 20219 ao 23,68% actual, nas actividades administrativas e servizos auxiliares do 28,19% ao 26,69%, e nas actividades profesionais, científicas e técnicas do 27,15% ao 26,07%.

É importante ter en conta que o crecemento da brecha nos sectores que o fixo, é máis pronunciado, 7%, que o descenso, 2%, para as ocupacións que conseguen reducila. É dicir, as porcentaxes de desigualdade crecen máis rápido que as porcentaxes que falar de corrixir as devanditas discriminacións.

Por outra banda, é clave ter en mente que estas diferenzas salariais do presente repercuten nos proxectos vitais, así como no futuro. Xa que a brecha salarial se replica nas pensións.

Urxe por tanto poñer en práctica os rexistro retributivo, auditoría retributiva, e valoración depostos de traballo que permitan facer seguimento da realidade salarial de homes e mulleres nos seus postos de traballo, de modo que as brechas non só non persistan, senón que evitemos que crezan xa que o obxectivo debe ser garantir retribucións xustas nos traballos, tanto en valor como en salario.

O máis lido