Patronal e Sindicatos únense para reclamar ao Goberno unha solución urxente á crise de persoal nas Xefaturas de Tráfico

A organización patronal CNAE e as organizacións sindicais UGT Servizos Públicos, USO, CCOO e CIG esixen á Dirección Xeral de Tráfico unha solución urxente á crise de persoal nas Xefaturas de Tráfico e o firme compromiso de mantemento e potenciación das estruturas físicas e de recursos humanos, necesarios para poder ofrecer o mellor servizo público á cidadanía.

A falta de persoal nas xefaturas de Tráfico en España, con vacantes de máis do 50% en moitas oficinas, xerou unha crise significativa a pesar de que os fondos para cubrir estes postos están contemplados nos Orzamentos Xerais do Estado. En consecuencia, o proceso de formación viaria ofrecido polas autoescolas españolas está a verse freado, e mesmo en ocasións paralizado, ao non contar con todas as xefaturas de Tráfico operativas e ao non dispoñer do suficiente número de traballadores e traballadoras ao dispor da cidadanía.

Dunha parte, CNAE, como organización representativa do sector das autoescolas, é coñecedora de que o proceso que se inicia cando se acode a unha autoescola ten que seguir desenvolvéndose en harmonía e coa máxima dilixencia en calquera xestión administrativa que conforme o interese da cidadanía. Por iso, é esixible contar con todos os compoñentes da tramitación pública plenamente operativos: exames, trámites administrativos, citas previas ou calquera outra xestión.

Por outra, as organizacións sindicais que compoñen a comisión negociadora do sector das autoescolas son conscientes da loita pola seguridade viaria que inician os traballadores e traballadoras das autoescolas, pero ha de ter unha confluencia en todas as estruturas dos distintos ámbitos da administración pública. É a única forma de garantir que, un servizo esencial que se ofrece desde as autoescolas, póidase seguir mantendo en todo o proceso que a formación viaria necesita ofrecer á cidadanía.

Ademais, en distinta medida tamén son prexudicados os propios profesionais das autoescolas ao reducirse a capacidade de examinar aos seus usuarios. Hai que ter en conta que o sector das autoescolas fórmano microempresas que constitúen máis do 90% do sector e que se viron diminuídas nun 14%, pasando de 9.247 en 2015 a 7.946 en 2023. A diminución do número de alumnado que pode examinarse está a poñer en risco a sustentabilidade dos centros de educación viaria, que sumado á incerteza e frustración entre quen aspira a obter o carné de conducir, está a poñer en risco a estabilidade laboral das persoas traballadoras.

En definitiva, a comisión negociadora do sector de autoescolas esixe á Dirección Xeral de Tráfico que se manteñan e amplíen todas as estruturas técnicas e humanas das xefaturas de Tráfico, para garantir que as autoescolas e os seus profesionais poidan seguir ofrecendo o servizo que teñen encomendado como parte do proceso de formación viaria.