,

Modificacións laborais destacadas no Real Decreto-Lei 5/2023

O Real Decreto-lei 5/2023, do 28 de xuño, é unha normativa publicada recentemente que contén diversas modificacións no ámbito laboral, así como medidas de resposta ás consecuencias económicas e sociais da Guerra de Ucraína e de apoio á reconstrución da illa da Palma.

A continuación, resúmense as principais modificacións relacionadas co ordenamento laboral:

• Modificación do concepto de discriminación: Refórmase o artigo 4.2.c do Estatuto dos Traballadores (ET) para incluír como discriminación o trato desfavorable a mulleres ou homes polo exercicio dos dereitos de conciliación ou corresponsabilidade da vida familiar e laboral.
  • Modificación do dereito de adaptación da duración e distribución da xornada de traballo:
    • Ampliación de quen poden solicitar a adaptación: Ademais dos suxeitos previamente admitidos, amplíase este dereito ás persoas traballadoras que teñan necesidades de coidado respecto a fillos maiores de doce anos, cónxuxe ou parella de feito, familiares ata o segundo grao e outras persoas dependentes que convivan no mesmo domicilio e non poidan valerse por si mesmas.
    • Proceso de solicitude simplificado: Redúcese o prazo máximo de resposta da empresa de 30 a 15 días. Se a empresa non se opón expresamente nese prazo, presumirase a concesión da medida solicitada. A empresa deberá xustificar a súa decisión se non é estimatoria.
    • Dereito a volver á situación anterior: A persoa traballadora ten dereito a regresar á súa situación anterior despois de concluír o período acordado ou cando desaparezan as causas que motivaron a solicitude. A empresa só pode negar o regreso se existen razóns obxectivas e xustificadas.
  • Ampliación de permisos de conciliación da vida persoal, laboral e familiar.
  • Ampliación do permiso por matrimonio ao rexistro de parella de feito.
  • Permiso retribuído por enfermidade, accidente ou alteracións da saúde de familiares ou conviventes.
  • Permiso retribuído de dous días por falecemento de cónxuxe, parella de feito ou parentes de ata segundo grao.
  • Novo permiso retribuído por motivos médicos relacionados con familiares ou conviventes.
  • Melloras no permiso de lactación en caso de solicitudes simultáneas na empresa.
  • Ampliación da redución de xornada por coidados a cónxuxe ou parella de feito.
  • Nova excedencia por coidado de fillos, familiares ou cónxuxes, con inclusión expresa da parella de feito e o familiar consanguíneo da parella de feito.
  • Ampliación de permisos para familias monoparentais en casos de discapacidade do menor ou en nacementos/adopcións múltiples.
  • Novo permiso parental non retribuído para o coidado de fillo, filla ou menor acollido ata os oito anos.

Estas son algunhas das modificacións máis relevantes contidas na Real Decreto-lei 5/2023.

É importante consultar o texto completo do decreto para obter todos os detalles e verificar calquera outro cambio que poida afectar o ordenamento laboral.