Sectores

Mesa sectorial do persoal docente non universitario: Real Decreto sobre a Inspección Educativa e grupos de traballo para a elaboración dun estatuto docente

O Ministerio de Educación e Formación Profesional convocou a Mesa de persoal docente non universitario para tratar coas organizacións sindicais o Real Decreto polo que se regula a Inspección Educativa, así como a proposta de constitución de grupos de traballo en relación coa profesión docente.

O Sector de Ensino de UGT Servizos Públicos esixiu ao Ministerio que o Real Decreto conte cunha memoria económica que garanta a dotación orzamentaria necesaria para atender os incrementos nos custos económicos recoñecidos no articulado. Desde o Ministerio trasládannos que o percorrido procesual acaba de iniciarse e que aínda debe ser debatido na Mesa de persoa, de Función Pública e polo Consello de Estado.

Respecto a os grupos de traballo, trasladáronsenos unha proposta de constitución de varios grupos para traballar o Marco de Competencias Profesionais Docentes, a formación inicial do profesorado, os sistemas selectivos e ingreso na función docente, a tutorización de prácticas e iniciación á docencia, a formación permanente do profesorado e os sistemas e procedementos para o desenvolvemento profesional.

Desde o noso Sindicato consideramos que persiste o enfoque presente nas “24 propostas de reforma para a mellora da profesión docente” do ano 2022. Trasladamos que, ao noso xuízo, manter esta formulación supón que non se produza un avance efectivo nos compromisos adquiridos na LOMLOE.

Desde o Ministerio, adiantáronnos que están abertos a unha negociación “ambiciosa” na que se poidan tratar todos os temas referentes ao colectivo docente. Tamén se comprometeu a fixar un calendario, cunha próxima reunión como moi tarde para finais de xaneiro ou mediados de febreiro onde se concretarán os grupos e temas.

UGT, aínda que se mostra favorable a participar nos devanditos grupos considera que as liñas prioritarias da negociación deberían incluír:

A redución, con carácter básico, das horas lectivas do profesorado non universitario. Demostrouse que a publicación da Lei 4/2019, que unicamente recomendaba a súa redución, non foi capaz de reverter as consecuencias do RD 14/2012, polo que é necesario aprobar unha medida que se obrigue a volver á situación anterior aos recortes.
A redución das cocientes do alumnado asignado ao profesorado que favoreza unha atención personalizada acorde ás necesidades do alumnado. É necesario, como un indicador de calidade, a diminución do número de alumnado que atende cada docente priorizando aqueles contextos nos que o labor docente realízase en situacións máis difíciles ou en agrupamentos por encima da media.
A incorporación ao subgrupo A1 para todo o profesorado que imparte docencia nos niveis non universitarios e, mentres se regula, a equiparación mediante complemento retributivo ao Profesorado Técnicos de FP e ao Profesorado Especialista en Sectores Singulares.
A simplificación e redución da burocracia encomendada ao profesorado. A pesar de esixir cada vez máis responsabilidades ao profesorado, o perfil docente e as condicións que regulan o seu traballo non evolucionaron da mesma forma. É evidente que existe cada vez máis desfasamento entre as tarefas e responsabilidades que se esixen ao profesorado e as súas condicións laborais.

Picture of UGT Servizos Públicos

UGT Servizos Públicos

UGT Servizos Públicos é unha federación de UGT dedicada á defensa dos dereitos e intereses dos traballadores dos servizos públicos en España.