A nova Lei de Ensinos Artísticos ofrece unha marco normativo propio dentro da educación superior que supón unha mellora para os seus docentes

A ministra de Educación, FP e Deportes, Pilar Alegría, participou na inauguración das IX Xornadas para docentes da Confederación de Escolas de Artes Plásticas e Deseño celebradas os días 16, 17 e 18 de maio na Escola d’Art i Superior de Disseny de Valencia co eixo temático ‘O Deseño Universal. O Deseño para as persoas’. A ministra puxo en valor a Lei de Ensinos Artísticos e destacou as oportunidades que a normativa abre para centros, ensinos e os seus profesionais. Unha lei que facilita “a innovación, a creatividade e mellora as expectativas” para os seus docentes e impulsa “a participación dos estudantes”, ademais de mellorar as bolsas e axudas e o acceso a unha oferta formativa máis ampla.

A lei, que se prevé que sexa aprobada en breve polo Congreso, contou cun amplo consenso dos centros, do profesorado e de parte dos representantes do profesorado.

Pilar Alegría agradeceu aos sindicatos que apoiaron a lei, entre os que se atopa UGT, e ao profesorado dos ensinos a súa colaboración no proceso de elaboración da lei, que regula estes estudos por primeira vez en máis de 30 anos. O resultado responde a unha demanda histórica e xeneralizada de regulación por parte do sector e impactará en máis de 140.000 estudantes, 14.000 docentes e 689 centros.

Desde UGT, valoramos positivamente a aprobación da Lei de Ensinos Artísticos, unha medida que supón un avance cualitativo na regulación dos ensinos artísticos superiores para situalas ao mesmo nivel que o resto de ensinos de educación superior; dá resposta a moitas das demandas dos centros, do seu profesorado, persoal de administración e servizos e persoal técnico, e do seu alumnado; á vez que establece aspectos relativos á organización e equivalencias necesarios para os ensinos artísticos profesionais.

Con todo, aínda que a maioría das nosas reivindicacións aparecen recollidas na lei, desde UGT seguiremos facendo propostas que posibiliten o avance dos ensinos no marco de negociación que se abre nos futuros desenvolvementos normativos, onde se negocien entre outros aspectos os relacionados coas condicións laborais do profesorado dos ensinos.