UGT esixe a plena homologación das condicións económico-laborais do profesorado interino

Xunto a outras organizacións sindicais, o Sector de Ensino de UGT SP logrou nos últimos anos que case todas as comunidades autónomas dispoñan xa de acordos para que o profesorado interino perciba os soldos correspondentes aos meses de xullo e agosto, que lles foron suprimidos cos recortes levados a cabo polo Goberno do Partido Popular.

Con todo, a realidade actual segue sendo moi diversa en función da comunidade autónoma ou da modalidade de contratación -xa sexa vacante ou substitución-, como constata un informe elaborado por UGT. A situación máis ferinte prodúcese en Galicia, onde o acordo para a cobranza do verán está paralizado ao non contar con asignación económica nos seus orzamentos. Tamén son preocupantes os casos de Estremadura e Murcia, onde hai que permanecer en servizo 280 e 255 días, respectivamente, para ter dereito a cobrar xullo e agosto.

Ante esta situación, UGT esixe a homologación das condicións económico-laborais do profesorado interino coas do resto de docentes funcionarios de carreira. Esta reclamación está en sintonía co establecido en diferentes sentenzas do Tribunal Supremo e de xulgados do contencioso-administrativo, que dan a razón ao profesorado interino e condenan ás comunidades para abonar a totalidade dos salarios nos meses estivais, ao considerar que este colectivo conta cos mesmos dereitos que o persoal funcionario.

UGT expón tamén ás Administracións educativas a necesidade de que fagan extensivas as sentenzas que recoñecen este dereito, de tal forma que non só restitúase o pago dos meses de vacacións que lles corresponden polo seu traballo anual, senón que tamén se lles recoñezan para todos os efectos os servizos prestados.

Ata 2011, a tónica xeral era que as profesoras e profesores contratados ao comezo de curso para cubrir unha praza vacante en colexios ou institutos estivesen empregados durante todo o curso escolar: ata o 31 de agosto do ano seguinte no caso dos centros de Infantil e Primaria ou, no caso dos ensinos medios, ata o 14 de setembro.

Por tanto, durante os meses de xullo e agosto seguían cobrando normalmente e completaban as tarefas de setembro cos exames de recuperación. Tamén se lle recoñecía este dereito ao profesorado contratado para substitucións ao longo do ano académico e que acumulaba un determinado número de meses, nunha ou varias suplencias.

Con todo, no curso 2011-2012, e como consecuencia da aplicación do RD 14/2012 do 20 de abril, de medidas urxentes de racionalización do gasto público no ámbito educativo, diversas comunidades revogaron ese dereito para cobrar o verán.

A situación cambiou radicalmente a partir de entón e provocou desigualdades importantes entre os interinos dos distintos territorios, tanto polo número de días necesarios para xerar o dereito á percepción como polo tipo de contrato que subscribían, e tamén con respecto aos seus compañeiros funcionarios de carreira.

A día de hoxe, case todas os CC. AA. asinaron xa acordos para restituír estes dereitos ao profesorado interino, pero a situación é moi variada. Por iso, UGT reclama ás Administracións educativas a recuperación das condicións da cobranza do verán anteriores á crise económica e que se inclúa esta medida na normativa de interinos de cada comunidade autónoma.