ÁREAS

Esiximos un acordo que amortigüe os efectos da inflación sobre o poder de compra dos empregados/as públicos

O sindicato tacha de insuficiente a subida salarial do 8% en tres anos proposta polo Goberno para os empregados públicos e reclama que se inclúan cláusulas de revisión para os empregados públicos.

UGT pide que se realicen as modificacións legais necesarias para que a xornada de 35 horas se situe no ámbito exclusivo da negociación.

UGT Servizos Públicos reclamou ao Ministerio de Función Pública, na reunión da Mesa de Diálogo Social celebrada hoxe, un acordo plurianual que inclúa un incremento salarial que amortigüe a perda de poder adquisitivo dos empregados públicos como consecuencia do aumento da inflación.

O sindicato rexeitou a proposta inicial que o Goberno expuxo: un 8% en tres anos. En 2022, o Executivo expón un incremento do 1,5%, sobre a 2% inicial fixado nos Orzamentos Xerais do Estado para este ano. A subida tería carácter retroactivo desde xaneiro e abonaríase nunha paga adicional antes de que acabe o ano. En 2023, o Ministerio propón unha subida do 2,5% e en 2024 expón unha subida do 2%.

Para UGT Servizos Públicos, esta oferta do 8% resulta insuficiente e pide que se inclúan cláusulas de revisión que permitan frear a perda de poder adquisitivo dos empregados públicos.

Na reunión, UGT tamén puxo sobre a mesa outros aspectos de materia salarial, como a recuperación da prestación económica do 100% nas situacións de IT, o incremento do complemento de residencia ou insularidade, do prezo da quilometraxe ou o recoñecemento da perda do poder adquisitivo do persoal laboral no exterior (PLEX).

Máis emprego

O sindicato defendeu un conxunto de propostas destinadas a alcanzar un emprego de calidade e impulsar o rexuvenecemento do persoal das Administracións. Neste sentido, UGT pide, novamente, o recoñecemento da xubilación parcial anticipada dos funcionarios públicos, así como a reactivación do Observatorio do Emprego Público, que permitiría realizar un seguimento do regulado no Estatuto Básico do Empregado Público.

Unha Administración do futuro precisa duns traballadores e traballadoras con formación e ferramentas axeitadas para atender as demandas da cidadanía. É preciso avanzar en materia de dixitalización e UGT reclama que se convoque a Comisión de dixitalización para abordar o proceso de formación do persoal e da cidadanía.

Máis dereitos e máis igualdade

O sindicato tamén puxo sobre a mesa avanzar en cuestións como os perfís profesionais, a aplicación inmediata da clasificación profesional, fomentando e facilitando a constitución e o desenvolvemento do Grupo B, flexibilizar os procesos de provisión e de mobilidade interadministrativa, así como recuperar o carácter de mínimo dos permisos e vacacións.

En materia de igualdade, UGT pediu que se cre e convoque urxentemente unha Comisión de Igualdade para impulsar a modificación normativa da negociación de plans de igualdade nas Administracións publicas, entendendo que é sumamente importante a creación dun Rexistro de Plans de Igualdade nas Administracións Públicas de todo o país.

Por último, o sindicato defendeu igualmente ante a Mesa de Diálogo Social un conxunto de modificacións lexislativas do Texto Refundido do Estatuto Básico do Empregado Público, a derrogación de parte do articulado do Real Decreto 20/2012, a negociación da Lei de Función Pública de a Administración Xeral do Estado, así como a necesidade urxente e inmediata de establecer, mediante negociación colectiva, unha nova Clasificación dos Centros Penais do país.

O máis lido