Dixitalización da Administración Pública. Panorámica da realidade dixital da administración

O progreso tecnolóxico, e por suposto, a pandemia Covid19, puxo de relevo a urxente necesidade de modernizar as nosas capacidades administrativas e de atención á cidadanía. Se ata fai escasamente dous anos ninguén poñía en dúbida tal esixencia, os acontecementos derivados da crise sanitaria exacerbaron, máis aínda se cabe, a súa premura.

A Sociedade está evolucionando, á vez que a transformación dixital infíltrase nas nosas vidas. Cambios tecnolóxicos que impregnan todos os ámbitos, desde a economía de empresa ata o traballo e as relacións, pasando polos servizos máis básicos e fundamentais, desde o máis tradicional aos de recente chegada, como poden ser as Redes Sociais. Entre os primeiros están, por suposto, aqueles servizos que se prestan desde as Administracións Públicas.

Para as AAPP coinciden, polo tanto, dúas tendencias: a apremiante necesidade de modernizarse e, simultaneamente, unha xeneralizada percepción de que ditas AAPP non están sendo capaces de seguir o ritmo desta dixitalización masiva e acelerada. E, malia a repercusión que teñen ambos vectores, son escasos, por non dicir inexistentes, os estudos que describan, valorativamente, a realidade dixital da Administración Pública ao completo, dunha forma integral, comparada e crítica.

Ante o acordo sobre a Reforma Laboral acadado entre os axentes sociais e o Goberno, desde o Servizo de Estudos de UGT, en colaboración co Gabinete Técnico da Federación de Servizos Públicos, elaboramos un estudo sobre o grado de dixitalización de todas as AAPP, analizando estes parámetros:

• Investimento en TIC e emprego asociado
  • Preparación tecnolóxica do noso funcionariado
  • Dispoñibilidade de servizos dixitais de atención á cidadanía.

Resultados moi pouco halagüeños, que esixen dunha longa serie de accións de mellora.

Descarga o arquivo adxunto para ler o estudo.

Informe.Dixitalizacion.AAPP.pdf