Sectores

Burocracia docenteDía Mundial da Seguridade e Saúde no traballo

O Sector de Ensino de UGT-SP publica, no Día Mundial da Seguridade e Saúde no traballo, os resultados da enquisa realizada aos docentes españois para coñecer e avaliar canto tempo empregan en realizar tarefas burocráticas, o grao de dificultade percibido na realización das mesmas, o grao de satisfacción/insatisfacción e os riscos psicosociais (estrés dixital) que xeran estas tarefas en relación á práctica docente e a calidade do ensino.

Unha gran parte do profesorado móstrase moi insatisfeito coa gran cantidade de traballo burocrático que realiza e ao que non ve utilidade para a práctica docente ou a mellora da calidade do ensino. Desa porcentaxe, que alcanza un 85,8%, un 37,4% expresa un gran malestar e a un 48,4% prodúcelle insatisfacción. Mentres que para un 10,2% resulta de pouca utilidade, só un 3,8% non ve problemas en acometer estas tarefas e considéraas útiles. Así o confirma unha enquisa realizada polo Sector de Ensino de UGT SP a 7600 docentes, que sinala que ese traballo sobreañadido xéralle altos niveis de #estrés laboral ao 72,4% dos consultados.

Dos datos lanzados na consulta, o 67,8% do profesorado considera excesivo o traballo burocrático que acompaña ao seu labor docente e que lle supón o emprego de entre seis e dez horas máis, fóra do seu traballo lectivo. O exceso de tarefas de tipo administrativo ten o seu reflexo en #o #estrés que advirte o profesorado. Do 72,4% que asegura sufrilo dunha maneira notable, un 31,2% di experimentar un grao alto, e resulta elevado para un 41,1%. Pola contra, unha 21,3% nota algo de #estrés e un 6,1% nada ou pouco. As respostas apuntan tamén a que case o 40% do profesorado atopa dificultades no manexo das ferramentas dixitais específicas e que máis do 50% está descontento co funcionamento das plataformas de xestión.

Das 7.600 respostas recibidas, o 80,4% corresponden a docentes de ensinos non universitarios. Por etapas, o 7% imparte Educación Infantil, o 27% Primaria, o 37,2% Secundaria e Bacharelato, a 14,1% Formación Profesional e o 14,5% traballa na Universidade. O 86,8% pertence ao ensino público e o 13,1% ao sector concertado ou privado.

A enquisa pretendía constatar como percibe o profesorado a crecente burocratización do traballo docente, tanto dentro como fóra da aula, que lle obriga a unha gran cantidade de tarefas que engadir á impartición de clase na aula. A pesar diso, nin os plans formativos nin os criterios de selección do persoal docente valoran e teñen en conta o incremento e a diversificación de tarefas que sufriu o desempeño docente.

Á vez que as Administracións educativas delegan nos centros xestións que lles son propias, sen que reforcen o persoal docente ou o persoal de administración e servizos, os docentes atópanse con que cada día teñen menos tempo para exercer labores educativos como a atención individualizada do alumnado, a supervisión e deseño da súa aprendizaxe, a preparación das materias para impartir ou, entre outras, a coordinación dos equipos docentes, a investigación e a innovación educativa, que constitúen en si as tarefas propias do ensino.

A primeira conclusión que se extrae deste exceso de burocracia na profesión é que está a afectar de maneira negativa tanto ao proceso de ensino como á satisfacción laboral dos docentes. Para mellorar a calidade educativa e o benestar do profesorado, é indispensable reducir e simplificar os procesos administrativos, #a fin de que haxa máis tempo para a docencia e para que poidan exercer o seu dereito á desconexión dixital e laboral fose da súa xornada.

O Sector de Ensino de UGT-SP, considera imprescindible lembrar neste Día Mundial da Seguridade e a Saúde no traballo, que os centros educativos tamén son centros de traballo e que, unha vez detectado un risco, neste caso o estrés producir pola elevada burocratización que deben asumir os docentes, o seguinte paso no procedemento de xestión preventiva sería a toma de medidas correctoras.

Por tanto, desde o noso sindicato, facemos un chamamento urxente, para dotar de financiación suficiente á educación e que o profesorado poida realizar o seu labor nas mellores condicións posibles, así mesmo, reclamamos que se unifique a lexislación que ordena a vida dos centros e que as administracións educativas simplifiquen e concreten os documentos, tanto os institucionais como os de carácter pedagóxico, co fin de evitar duplicidades innecesarias.

Ademais de dotar a todos os centros educativos do persoal administrativo e de servizos suficiente para a realización das tarefas non docentes, é indispensable que dispoñan de medios tecnolóxicos e plataformas áxiles, sinxelas e adecuadas que simplifiquen as tarefas docentes e non docentes, facilitando a comunicación e a xestión entre Administración, centros, profesorado e familias.

Impacto da burocracia na profesión docente. Informe de resultados

Infografía