14 de xullo, Día Internacional das Técnicos en Coidados Auxiliares de Enfermería (TCAE)

O 14 de xullo celébrase o Día Internacional das TÉCNICOS EN COIDADOS AUXILIARES DE ENFERMERÍA e, desde UGT Servizos Públicos, queremos felicitar a estas profesionais esenciais no sector sanitario e sociosanitario e destacar o seu labor e compromiso. Neste día e todos os días do ano, ademais de recoñecer o seu traballo, non podemos esquecer os seus dereitos laborais e as súas necesidades.

A evolución do papel das TCAEs na atención sanitaria desenvolveuse ao longo de varias décadas. Son as profesionais encargadas de proporcionar os COIDADOS BÁSICOS DE ENFERMERÍA ao paciente, desenvolvendo o seu labor en hospitais, centros sanitarios e sociosanitarios. O seu labor é fundamental na seguridade do paciente, proporcionan un trato humano e próximo que xera confianza e benestar nos pacientes.

Constitúen un colectivo de profesionais moi numeroso, altamente feminizado (máis do 80% son mulleres) e cada vez máis necesario nun contexto de poboación moi envellecida (o 20% ten máis de 65 anos, temos a maior esperanza de vida de toda a UE e das máis elevadas do mundo). España ten unha crecente necesidade de coidados, con todo, contamos con poucos datos destas traballadoras e as súas necesidades a curto/medio prazo.

Existe unha gran variabilidade nas funcións deste colectivo profesional dependendo do Servizo de Saúde e o ámbito onde desenvolvan a súa actividade. Un pequeno raio de esperanza pode ser a actualización das súas funcións no Estatuto Marco e o recentemente creado Comité de Coidados en Saúde polo Ministerio de Sanidade que prevé contar proximamente cun mapa de competencias das Enfermeiras e as TCAEs, así como definir o modelo de coidados «do século XXI”, sendo crucial para poder planificar adecuadamente a creación de prazas e recursos humanos, orientados cara ás necesidades da poboación.

Urxe poñer o foco nas condicións laborais nas que este colectivo desempeña o seu labor: turnicidad, altas cargas de traballo, cocientes insuficientes, invisibilidade, desmotivación, burnout e baixos salarios. Por todo iso desde UGT Servizos Públicos REIVINDICAMOS:

• Reclasificación profesional: situar ás TCAEs no subgrupo C1 en cumprimento do Acordo Marco para unha Administración do Século XXI asinado por UXT Servizos Públicos (aplicación do artigo 76 do TREBEP).
  • Incremento das horas de formación regrada: pasar das 1.400 actuais a 2.000 horas.
  • Subida da cualificación académica a Nivel 3: FP Grao Superior.
  • Actualización de funcións, que datan do ano 1973 (preconstitucionales) e por tanto non se adecúan nin ás responsabilidades actuais nin ás necesidades da poboación.
  • Mellora das condicións laborais e salariais.
  • Visibilidade, valoración e recoñecemento por parte das Administracións Públicas e a cidadanía.
  • Carrera profesional, formación de calidade e desenvolvemento profesional.
  • Xubilación anticipada.

O noso sindicato continúa traballando polo recoñecemento desta profesión xunto á profesión Enfermeira baixo o paraugas dunha única disciplina “a enfermería” poñendo en valor “os coidados”.

TÉCNICOS EN COIDADOS AUXILIARES DE ENFERMERÍA – a arte de coidar con vocación, entrega, empatía, compromiso, responsabilidade e proximidade.