ÁREAS

Os dereitos LGTBI deben chegar á lexislación laboral

Os Secretarios Xerais de UGT e CCOO, Pepe Álvarez e Unai Xordo, presentaron en rolda de prensa, un acordo para a coordinación e o traballo conxunto para a eliminación da discriminación sufrida polas persoas LGTBI+.

Na súa intervención, o Secretario Xeral de UGT, Pepe Álvarez, subliñou que cada día presenciamos ataques sistemáticos dos dereitos das persoas LGTBI que se materializan en discursos de odio. E isto tamén sucede no ámbito laboral onde, segundo un estudo do sindicato, un 42% das persoas LGTBI sufriron algún tipo de violencia verbal no traballo e unhas 10% agresións físicas mentres que o 75% das persoas LGTBI cren que non teñen as mesmas oportunidades”.

Álvarez sinalou que “o rexeitamento está presente e hai que contestar contundentemente os ataques cunha estratexia conxunta que permita alcanzar unha igualdade real e efectiva. Por iso, é fundamental ter unha Lei estatal que garanta os dereitos das persoas LGTBI que inclúa tamén un marco normativo no ámbito laboral, incluíndo cláusulas para a igualdade e non discriminación das persoas LGTBI nos convenios colectivos, que nos leven a centros de traballo inclusivos”.

“A pesar dos esforzos sindicais” destacou, “só o 30% dos convenios teñen este tipo de cláusulas e, na metade dos casos, son só unha declaración de intencións, de maneira que queda moito por facer, por iso ambas as organizacións decidimos dar un impulso coordinado a esta loita, tanto no ámbito social como no ámbito laboral, cun acordo que permita avanzar en unidade de acción, conscientes da necesidade de frear os discursos LGTBIfóbicos e de avanzar na igualdade de trato e non discriminación”.

A Negociación Colectiva é unha ferramenta fundamental para universalizar dereitos.

Pola súa banda, o Responsable confederal da área LGTBI de UGT, Toño Abad, explicou que o acordo pretende “impulsar políticas sindicais para transformar esta realidade e implantar medidas planificadas a través da Negociación Colectiva contra o acoso, de reforzar o réxime disciplinario, de facer que o feito de discriminar sexa sancionable, de incorporar estas medidas ao texto dos convenios e sensibilizar no seo das empresas no respecto á diversidade”.

Toño Abad subliñou que “estamos nun momento histórico no que se vai a aprobar unha lei trans e LGTBI que debería converterse nunha ferramenta fundamental para loitar contra a discriminación das persoas LGTBI no emprego, con todo”, advertiu, “agora mesmo, tal e como está o texto, sen establecer a obrigatoriedade das medidas, non o é.”

“Hai que contestar os ataques e establecer unha estratexia conxunta porque esta cuestión ten que ser unha prioridade na negociación. E, aínda que sabemos que nos toca realizalo nas negociacións, a lei ten que servir para situar este problema nun plano de importancia, favorecendo a planificación de medidas e a negociación de protocolos que permitan garantir o respecto aos dereitos humanos nas empresas” finalizou.

Todo o que sexa poñer recursos públicos para paliar a situación actual é positivo.

Acordo entre UGT e CCOO para a coordinación e traballo conxunto para a eliminación da discriminación sufrida polas persoas LGTBI

O máis lido