Sobre a arbitraxe no marco regulatorio a aplicar na negociación colectiva do convenio do transporte sanitario

O 17 de xullo recibimos o laudo de D. Jesús Cruz Villalón, Catedrático de Dereito do Traballo e da Seguridade Social da Universidade de Sevilla, en relación coa arbitraxe sobre o marco regulatorio a aplicar na negociación colectiva do convenio do transporte sanitario e para desenvolver as condicións de xornada e a súa distribución.

Este laudo ten impacto sobre tres cuestiones fundamentais:

1. Que tras máis de dous anos sen regulación específica de xornada que lle dese seguridade e estabilidade ás e os traballadores do Sector, por fin ven realizadas as súas reivindicacións en canto a xornada.
  2. Para UGT Servizos Públicos, a opción que defendemos desde o principio era a aplicación da DA 2ª da Lei 55/2003 pois tiñamos e temos claro que as persoas traballadoras do Sector teñen que ser persoal sanitario.
  3. Ata que o Goberno non lexisle, o laudo garante xornadas e condicións de traballo favorables ás persoas traballadoras.

Desde UGT Servizos Públicos, trasladámosvos que o Laudo recolle os máximos da xornada anual, todo iso sen prexuízo do respecto e mantemento das condicións máis beneficiosas recollidas hoxe en día polos distintos convenios territoriais, así como a da futura negociación do Convenio Estatal.

Ademais permitirá realizar as xornadas de 24 horas que viñan facendo no Sector.

O árbitro veu a ditar o seguinte:

• O marco regulatorio a empregar no Convenio Colectivo do Transporte Sanitario é a aplicación do parágrafo 2º da Disposición Adicional 2ª da Lei 55/2003 do Estatuto Marco do persoal estatutario dos servizos de saúde.
  • A efectos da determinación da xornada de traballo conxunta da ordinaria, a complementaria e as horas extraordinarias en ningún caso deben superarse as 48 horas semanais en cómputo anual.
  • Non poderá aplicarse o tempo de localización. (Unha das maiores reivindicacións que tiñamos desde UGT: Que non volvese existir tempo de localización no Sector).
  • A xornada ordinaria máxima será a establecida no art. 34.1 do Estatuto dos Traballadores, nestes momentos de 40 horas semanais de traballo efectivo de media en cómputo anual. Na hipótese de que no futuro modifíquese dita duración, cunha redución de tal xornada, aplicarase automaticamente a nova xornada máxima que se poida establecer legalmente.
  • As empresas poderán establecer unha xornada complementaria para estes traballadores, ofrecendo, en primeiro lugar, aos traballadores a súa realización voluntaria, pero podendo esixila como obrigatoria en caso de ausencia de suficiente persoal voluntario e cando iso sexa necesario para atender ás necesidades de cumprimento do servizo público. A xornada complementaria, xunto coas horas extraordinarias, en ningún caso poderán superar un total de 8 horas semanais en media anual.

Desde UGT defendemos ata o final a voluntariedade das devanditas horas por motivos de conciliación persoal e laboral, así como para a creación de emprego.

• Sempre que os traballadores manifesten, por escrito, individualizada e libremente, o seu consentimento, poderán realizar unha xornada especial adicional ás anteriores, que en ningún caso poderá superar as 140 horas anuais.

Esta cuestión foi rexeitada na arbitraxe por UGT Servizos Públicos pois entendemos que “a xornada especial”, debía estar reservada só para os casos de catástrofes, ou situacións de forza maior.

En definitiva, volvemos a reitera que, para UGT Servizos Públicos, tras máis de dous anos sen regulación específica de xornada que lle dese seguridade e estabilidade ás e os traballadores, por fin ven realizadas as súas reivindicacións en canto a xornada.

Este Laudo, aínda que non satisfixo todas as demandas de UGT Servizos Públicos, (cuestións que volveremos reivindicar para a súa mellora nas distintas mesas de negociación) vén en gran medida a liquidar os escollos que nesta materia tiña bloqueadas e paralizadas as negociacións dos convenios territoriais e estatal; sendo iso unha espada de Damocles sobre os e as traballadoras, pois a publicación dos contratos de licitación nos diferentes territorios, supón de facto a perda económica para quen non teñen actualizado o seu convenio.

Iremos informando puntualmente o transcurso da negociación do Convenio Estatal.

A partir deste intre, desde UGT Servizos Públicos, comezaremos as conversacións e tarefas para que o Goberno lexisle de forma específica a regulación propia da xornada do Sector do Transporte Sanitario.