Sectores

Administración Xeral do Estado. Promoción Interna – UGT subscribe un Acordo que moderniza, axiliza e dota de maior flexibilidade os procesos selectivos


O pasado 3 de novembro de 2022, fomos convocados para unha reunión da Mesa Xeral de Negociación da Administración Xeral do Estado (art. 36.3 TREBEP), para establecer os criterios xerais que deben rexer a selección de persoal nos procesos de promoción interna.

 

UGT considera que nos atopamos ante a necesidade de revisar e actualizar os procesos de selección para fomentar as oportunidades de promoción interna profesional das empregadas e empregados públicos.

 

Hai que ter en conta que o Real Decreto 407/2022, do 24 de maio, polo que se aproba a Oferta de Emprego Público para o ano 2022, contén medidas explícitas para axilizar os procesos selectivos, avanzar na profesionalización dos órganos de selección e democratizar o acceso ao emprego público. Por iso UGT negociou dando continuidade e cumprimento ao disposto no Acordo do 23 de maio de 2022, a revisión dos procesos de promoción interna para dar resposta á retención do talento interno e a satisfacción das expectativas de progreso no desenvolvemento da carreira profesional do persoal empregado público.

 

UGT valora principalmente dotar de homoxeneidade e unidade de actuación ás distintas convocatorias de promoción interna que levan a cabo na AGE, con independencia do colectivo ao que vaian dirixidas.

 

A modernización da promoción interna exponse como un proceso evolutivo cuxa primeira fase vai dirixida a aplicar de forma inminente os principios xerais do novo modelo que se conteñen no Acordo subscrito ás convocatorias derivadas da OPE 2022. En posteriores fases a comisión de seguimento proponse traballar na definición e revisión do novo sistema de promoción interna que rexerá as sucesivas convocatorias de promoción interna.

 

UGT requiriu á Administración unha serie de solucións que se plasmaron no Acordo alcanzado, entre elas que ao novo modelo de selección deberíaselle dotar dunha maior axilidade, para reducir os tempos entre a detección das necesidades, a creación de expectativas de promoción e a incorporación do persoal aos postos de traballo. Tamén que se optará polo concurso-oposición, ao ser a forma máis axeitada á natureza, tipo e características de selección de persoas que xa contan con coñecementos, formación e experiencia previas.

 

Respecto ás medidas inspiradoras destes procesos selectivos, tamén esiximos que na fase de oposición que para as probas e, especialmente os supostos prácticos, apostásese por un formato tipo test con respostas alternativas ou razoadas. Para a redución dos tempos entendiamos indispensable que se suprimise a lectura presencial posterior ao exercicio de desenvolvemento para a promoción ao subgrupo A2, e que levará a cabo unha redución dos contidos que evitase a demostración de coñecementos valorados con anterioridade nas probas de acceso desde o corpo, escala ou categoría profesional desde o que se promociona.

 

Tamén se recolle no Acordo como medidas para a fase de concurso unha avaliación de méritos que pon de relevo o valor da carreira profesional desenvolvida polas empregadas e empregados públicos. Para iso establécese unha valoración de méritos taxada: para os servizos prestados un sesenta por cento da puntuación total, con obxecto de que teña maior valoración a carreira do persoal empregado público; un vinte por cento polo grao persoal consolidado con carácter gradual (a maior grao, maior puntuación); e o vinte por cento restante para os cursos de formación, fixándose a obsolescencia deles en función da natureza e contido da materia.

 

Os cursos selectivos poderán formar parte do proceso soamente naqueles supostos nos que resulte necesario levar a cabo unha valoración, preparación, formación adicional en determinadas materias, áreas, competencia ou habilidades. Para a superación dunha proba de idiomas establecerase un sistema de homologación a través de certificado oficial.

 

No desenvolvemento dos procesos selectivos e para facilitar a súa presentación ás persoas que participan acumularanse nun mesmo día as diferentes probas ou exercicios; a celebración e execución das probas descentralizásese ao máximo posible en todo o territorio; e tratásese que a resolución das convocatorias de promoción interna e acceso libre coincidan na súa publicación para evitar desigualdades que afecten o acceso por promoción interna.

 

Como medidas adicionais máis importantes inclúense o compromiso da Administración de que os órganos de selección publicarán e actualizarán calendarios sobre os procesos, que inclúan a duración prevista para a realización e resolución de cada unha das fases; continuar avanzando na profesionalización e cualificación técnica dos membros dos órganos de selección; e que os departamentos ministeriais, organismos e axencias incluirán nos plans de formación para 2023, cursos de preparación dos procesos selectivos de promoción interna para o acceso a corpos ou escalas departamentais ou de natureza especial.

 

Todas estas medidas resultarán de aplicación a todas as convocatorias de promoción interna dirixidas ao persoal funcionario de carreira xa sexa para os corpos ou escalas de natureza departamental ou interdepartamental, informarán os procesos para o persoal laboral do IV Convenio único, e aplicaranse tamén ás convocatorias de todo o persoal laboral ao servizo da AGE e ao persoal laboral no exterior ao servizo da AGE.

 

Por último, e coa finalidade de seguir avanzando cara a unha mellora substancial do novo modelo de promoción interna, abordaranse nunha segunda fase: incorporación de elementos propios do modelo de carreira horizontal; deseño de itinerarios formativos que garantan a exención de materias do proceso selectivo; desenvolvemento dunha formación habilitante baseada na acreditación de competencias, capacidades, habilidades e perfís profesionais; información nos correspondentes ámbitos e órganos de negociación dos cambios para efectuar nos procesos de promoción interna para persoal funcionario e laboral; e realizar unha análise e diagnóstico das necesidades propias da promoción interna para unha mellor programación e proxección das mesmas nas OPEs.

 

 

UGT Informa T descargas