UGT logra que o Goberno asuma unha modernización de Correos que asegure o servizo postal universal e a viabilidade da empresa

Nunha reunión que mantiveron José Manuel Sayagués, secretario do sector Postal de UGT Servizos Públicos e representantes de CCOO con Belén Gualda, presidenta da SEPI e Pedro Saura, presidente de Correos, deuse un paso crucial cara á modernización do servizo postal en España. Pedro Saura adiantou que o Goberno investirá ao redor de 3.000 millóns no plan de modernización.

Este encontro e posterior acordo alcánzase tras presentar UGT Servizos Públicos, o pasado 6 de xuño, un informe onde examinaba de maneira exhaustiva a situación actual de Correos e expuña propostas para avanzar cara a un novo modelo postal. O goberno acolleu a iniciativa e abriu debate que reclamaba o sindicato sobre o modelo postal en España para converter á empresa estatal nun referente no sector que aúne viabilidade, servizo postal universal e cohesión territorial.

O posicionamento de UGT sobre o futuro de Correos fundamentouse nos últimos anos nos seguintes eixos: primeiro a necesidade de acordar un Modelo Postal de futuro; segundo dotar de financiamento suficiente tanto ao Servizo Postal Público como aos novos Servizos de Interese Económico Xeral (SIEG) que poidan asignárselle a partir de 2025; terceiro un plan estratéxico que defina as liñas de actuación para os próximos anos e cuarto un marco laboral que blinde as conquistas e avance nos dereitos laborais de empregadas e empregados.

O consenso que tanto Goberno como sindicatos alcanzaron reflicte unha vontade conxunta de impulsar a transformación de Correos, situando á empresa pública e ao Servizo Público Postal no centro da axenda 2030 e da estratexia de país.

O documento presentado finalmente polo Goberno, que recolle gran parte das propostas realizadas por UGT, subliña a necesidade de adaptar Correos aos profundos cambios no mercado postal e de paquetería, así como á súa situación financeira.

As partes acordaron un marco de liñas estratéxicas que incluirán un conxunto de medidas e un plan de investimentos destinados a avanzar cara a unha España máis cohesionada social e territorialmente, máis verde e dixital.

Transformación integral e modernización

O acordo destaca a importancia dunha transformación integral que inclúe a dixitalización de procesos, a redución da temporalidade e a mellora da formación e capacidades do persoal. Tamén se salienta a transición enerxética e a modernización da xestión para asegurar un modelo de gobernanza máis transparente e estratéxico.

Correos, con máis de 300 anos de historia, perfílase como un instrumento estratéxico do Estado, con capacidade para chegar a todos os fogares españois nun só día. Esta rede, vital para a cohesión territorial e o crecemento económico, verase reforzada para cumprir coa súa obrigación de Servizo Postal Universal, mellorar a entrega de paquetería en zonas remotas e despobladas, e ofrecer servizos esenciais como financeiros e administrativos.

Reforzando o Servizo Público Postal. Tal como expón UGT Servizos Públicos, Correos debe manterse como un instrumento de cohesión social e territorial.

As partes acordaron impulsar cambios legais e condicións necesarias para que Correos continúe sendo o operador designado para a prestación do Servizo Postal Universal (SPU). Ademais, revisarase o marco de financiamento do SPU a partir de 2024 para asegurar unha compensación adecuada que cubra os custos reais,especialmente en zonas rurais e en declive demográfico.

Reposicionamiento estratéxico e diversificación.

O Plan Estratéxico 2024-2028 centrarase en reverter a actual situación da empresa para garantir a súa sustentabilidade económica e financeira. Este plan incluirá a diversificación de ingresos e a prestación de Servicios de Interés Económico General (SIEG) para aproveitar a súa vasta presenza territorial e a súa capacidade para ofrecer servizos esenciais de maneira eficiente. Estes novos servizos deberán contar coa necesaria dotación orzamentaria e estar soportados nun plan de investimentos e as necesarias adaptacións legais.

A aposta pola accesibilidade dos servizos financeiros, en especial para os colectivos máis vulnerables, en risco de exclusión bancaria ou e contornas sen a presenza de entidades financeiras.

Impulso á paquetería e a loxística

O acordo tamén prevé o impulso do negocio de paquetería para facelo máis competitivo e rendible mediante a automatización e a mellora continua. Ademais, potenciarase a loxística premium e complexa, orientada a sectores como o coidado da saúde e o mercado internacional.

Transformación tecnolóxica e dixital

Correos realizará importantes investimentos en dixitalización, intelixencia artificial e innovación tecnolóxica. Estes avances permitirán optimizar procesos, mellorar a experiencia do cliente e asegurar a sustentabilidade do servizo.

Diálogo social e novo marco laboral

Finalmente, o acordo destaca a necesidade dun diálogo social constante e un novo marco laboral que garanta emprego de calidade e mellores condicións laborais. Establecerase un novo Convenio Colectivo e un Plan de Persoas para garantir os dereitos laborais e a calidade do emprego, rexuvenecer o persoal e mellorar a flexibilidade e a produtividade na empresa.