Éxito das mobilizacións do persoal de AEAT para esixir melloras laborais e xustiza salarial

Os traballadores e as traballadoras da Axencia Tributaria volven saír ás rúas para esixir melloras laborais e salariais nun organismo cuxa carreira profesional leva anos conxelada e que mantén activo un Convenio Colectivo asinado en 2006 e denunciado en 2022.

A convocatoria efectuada polos sindicatos UGT, SIAT, CSIF, CCOO e CIG nas principais Delegacións Especiais da Axencia Estatal Administración Tributaria foi todo un éxito. Miles de traballadores en Madrid, Cataluña, Andalucía, Valencia e Galicia denunciaron o bloqueo existente na AEAT para reactivar o acordo de carreira profesional e a negociación dun novo convenio colectivo, así como para esixir xustiza salarial e a mellora das condicións laborais do persoal de Vixilancia Aduaneira.

Tras a concentración, UGT dirixiuse ao Congreso dos Deputados xunto ao resto de organizacións sindicais para presentar unha carta solicitando aos grupos parlamentarios a reprobación de Jesús Gascón Catalán, Secretario de Estado de Facenda e tamén Presidente da Axencia Tributaria.

Antonio García Soto, responsable estatal de UGT na AEAT, acusou ao Presidente da Axencia Tributaria de non respectar o ordenamento xurídico nin cumprir coas obrigacións inherentes ao seu cargo, “esta Dirección non resolve as necesidades dos traballadores e traballadoras nin da propia Axencia Tributaria e, esta situación repercute no servizo que se presta á cidadanía” denunciou García Soto.

Segundo avanzou a responsable UGT, a Directora Xeral da AEAT accedeu a reunirse mañá cos representantes dos traballadores deste organismo “simulando unha predisposición á negociación que xa mostrou hai dous anos, cando recoñeceu nunha comparecencia parlamentaria que os representantes dos traballadores tiñan razón nas súas reivindicacións”, apunta García Soto. Con todo, desde UGT consideran que a única forma de expor unha saída a este conflito comeza por unhas “garantías por parte da Dirección, que debe tomar as rendas desta crise institucional e levar a cabo unha actualización dos medios na negociación colectiva”.

UGT declarou conflito o pasado 4 de abril. Tras o éxito desta mobilización, os sindicatos convocantes estenderán as mesmas a outros centros de traballo, se persiste a falta de vontade negociadora da AEAT. A maioría da representación social (UXT, SIAT, CSIF, CCOO e CIG) non descarta a convocatoria de folga coincidindo co período de prestación de servizo presencial de Campaña de Renda.

As organizacións sindicais UXT, SIAT, CSIF, CCOO e CIG, que representan a máis do 80% da Mesa Xeral da Axencia Estatal de Administración Tributaria (AEAT), trasladaron esta mañá a súa profunda preocupación pola grave situación organizativa que atravesa o organismo, sinalando como máximo responsable ao Secretario de Estado de Facenda, Jesús Gascón Catalán.

Desde o seu nomeamento en xuño de 2022, os representantes dos traballadores presentaron dous conflitos. O primeiro, iniciado en setembro de 2022 e apoiado coa firma de máis de 18.000 traballadores, pechouse en marzo de 2023 baixo o compromiso da AEAT para reactivar a carreira profesional, asinar un novo convenio colectivo e resolver outros asuntos fundamentais para os empregados do organismo. Tras o incumprimento de todos os compromisos adquiridos, declarouse un segundo conflito que desembocou en mobilizacións masivas apoiadas por miles de traballadores.

Durante a súa xestión, Gascón negouse a recibir ás organizacións sindicais, rompendo coa práctica habitual dos seus predecesores e demostrando un desprezo sen precedentes cara á negociación colectiva. Ademais, móstrase cómplice no mantemento de privilexios indebidos para certos delegados e de xustificar fraudulentamente a asistencia a congresos por parte dalgúns inspectores de Facenda co fin de opinar e influír na dirección das asociacións profesionais.