,

8M 2024: Traballadoras dos Servizos Públicos. Visibles e Esenciais

Desde UGT Servizos Públicos, con motivo do 8M de 2024 queremos ter memoria e ao mesmo tempo facer visible e recoñecer o labor esencial que as traballadoras dos servizos públicos realizan cada día para garantir o desenvolvemento da nosa sociedade no seu conxunto.

Para a nosa organización o 8 de marzo é memoria obreira. Nel conmemoramos ás centos de miles de mulleres que ao longo da historia, en diferentes partes do mundo, loitaron para acabar coa desigualdade. Permítenos ter referentes sobre como as mulleres sempre traballaron, organizáronse e reveláronse ante as inxustizas.

Ao mesmo tempo, e centrando a mirando no presente, durante todo o ano e en cada centro de traballo dos servizos públicos desde UGT Servizos Públicos integramos a mirada sindical e feminista para visibilizar contribucións e conflitos que nos permitan afrontar os desafíos en materia de igualdade. Por iso, tamén o 8 de marzo é hoxe sindicalismo feminista.

Esta ano a través da nosa campaña, Traballadoras dos Servizos Públicos. Visibles e Esenciais, cremos importante recoñecer a presenza de traballadoras dos servizos públicos, a distribución por sexos nas diferentes actividades, o valor social que ten os distintos traballos que se realizan e as medidas e mecanismos necesarios para impulsar e fortalecer uns servizos públicos feministas.

A presenza das mulleres avanza cada ano no conxunto das administracións públicas. Segundo o último boletín estatístico do persoal ao servizo das administracións públicas, as traballadoras son o 56,76% do persoal e nas CCAA a porcentaxe ascende ao 67,8. Con todo, a división sexual e a brecha salarial en nosas AAPP son incuestionables. Hai sectores, como os de educación e sanidade, onde a presenza feminina supera o 71% e o 75%, respectivamente. Respecto a a brecha, segundo do Sindicato de Técnicos do Ministerio de Facenda, para igualar o salario, as mulleres terían que gañar 22%, é dicir, deberían cobrar de media 5.438 euros máis, sendo o sanitario e servizos sociais onde se produce máis brecha debido á segregación vertical.

Ao mesmo tempo, é necesario sinalar que sectores estratéxicos para a sociedade vinculados aos coidados caracterízanse pola súa precariedade: parcialidade, temporalidade, mala secuencia das quendas e baixa remuneración describen as condicións laborais.

Urxe que os poderes públicos implementen medidas transversais para poder actuar e garantir condicións dignas sobre o traballo remunerado entre mulleres e homes ao mesmo tempo que é necesario sinalar que debemos ter presente os traballos non remunerados que condicionan a vida e condicións laborais.

Por todo iso, e desde o sindicalismo feminista que practicamos cada día nos centros de traballo a campaña que presentamos para este mes de marzo consta de:

Cartel Traballadoras dos servizos públicos. Visibles e esenciais.
8 Propostas. Traballadoras dos servizos públicos. Visibles e esenciais.
IMPRESCINDIBLES Marzo 2024
PODCAST Sindicalismo sen barba.