UGT presenta unha guía de Prevención de Ricos laborais para bombeiros e bombeiras forestais

UGT presenta hoxe unha guía dirixida tanto a representantes das persoas traballadoras como aos propios bombeiros e bomberas forestais, co obxectivo de que coñezan os seus dereitos en canto á protección da súa seguridade e saúde no traballo.

O documento contén unha primeira parte, na que se describen os riscos laborais aos que está exposto este colectivo e as medidas preventivas que se deben desenvolver, sempre integrando a perspectiva de xénero, e unha segunda parte onde se ofrece unha recompilación de modelos adaptables para esixir o cumprimento da normativa en materia de prevención de riscos laborais.

En España, os incendios forestais están a converterse nun grave problema, xa que poñen en perigo non só o patrimonio natural, senón que tamén poñen en serio risco á cidadanía e as súas poboacións e, por suposto aos operativos que se dedican á extinción de incendios forestais, que viven, cada vez máis, situacións de risco que poñen en perigo a súa vida.

Os labores de prevención e extinción de incendios forestais presentan unha serie de riscos laborais, tanto polo medio no que se desenvolve o traballo, como polas propias condicións do incendio debido ao seu imprevisibilidad, a dificultade de controlalos e sempre tendo presente que o propio lume xera condicións de extrema dureza e dificultade.

O noso país é especialmente vulnerable para os efectos do cambio climático, onde se prevé que as ondas de calor sexan cada vez máis frecuentes e duradeiras, polo que temos que estar preparados, facendo máis resistentes e resilientes os nosos bosques. Aínda que é certo que as ondas de calor non prenden os montes, si que inflúen dunha maneira moi clara na forma que teñen de arder.

Para os bombeiros e bomberas forestais supón un reto o enfrontarse ao cambio dos incendios forestais, cada vez máis agresivos e virulentos, ao que debemos sumar as diversas catástrofes climáticas, con entradas de borrascas violentas que deixan desfeitas por ventos, DANAs que ocasionan inundacións, severas nevadas en territorios non destinados a iso. Todos eles son exemplos nos que a Prevención de Riscos Laborais toma unha importancia vital.

A importancia vital da Prevención de Riscos Laborais

É importante avanzar na protección destes e estas profesionais e ter en conta cuestiones como #o #estrés #térmico, as situacións estresantes tanto físicas como psicolóxicas, os feitos traumáticos sufridos durante a prestación do servizo ou a exposición a axentes canceríxenos, posto que a Axencia Internacional para a Investigación do Cancro (IARC) clasificou a exposición profesional dos bombeiros como canceríxena vinculada co mesotelioma e o cancro de vejiga.

Ademais dos riscos laborais aos que están expostos os bombeiros e bomberas forestais, é necesario mellorar as súas condicións de traballo, posto que a precariedade laboral, a temporalidade, a prolongación da xornada ou a inseguridade laboral inflúen negativamente na saúde física e mental destas persoas traballadoras.

Dada a dureza do traballo que desempeña este colectivo, UGT considera imprescindible mellorar as súas condicións laborais, de seguridade e saúde, xa que son indispensables en salvagárdaa dos nosos bosques e do medio natural.

GUIA DE PREVENCIÓN DE RISCOS LABORAIS PARA BOMBEIRAS E BOMBEIROS FORESTAIS