,

Guía do V Acordo para o Emprego e a Negociación Colectiva 2023-2025

O V Acordo polo Emprego e a Negociación Colectiva, vixente de 2023 a 2025, abarca dezaseis capítulos e enfócase en cuestións relevantes para os traballadores e traballadoras dos sectores privados baixo o paraugas da Federación de UGT Servizos Públicos.

Algunhas das áreas destacadas inclúen a regulación da negociación colectiva, a saúde e seguridade laboral, a igualdade de xénero, o emprego e a súa estabilidade, a contratación e as retribucións, así como a necesidade de modificar a lexislación da contratación pública, entre outros temas.

O contexto no que se asinou este acordo en maio de 2023 caracterízase por desafíos complexos, como a pandemia de COVID-19, a invasión de Ucraína e o cambio climático.

Estes desafíos impulsaron a necesidade dun novo acordo entre patronais e sindicatos para garantir a distribución equitativa da riqueza, o poder adquisitivo dos salarios, a seguridade e saúde no traballo, a creación e mantemento de emprego, e a igualdade de oportunidades, entre outros aspectos.

Os contidos detallados aplicaranse a diversas mesas de negociación que afectan a máis de 2,4 millóns de traballadores en sectores como Acción e Intervención Social, Dependencia, Servizos á Comunidade, Funerarias, Ensino privado, Sanidade privada, Oficinas e Distribución farmacéutica, Veterinarios e Transporte Sanitario, entre outros.

Destaca a importancia da ultraactividade para garantir a continuidade dos dereitos dos traballadores e traballadoras afectadas, así como para as mesas negociadoras. Tamén se menciona a necesidade de limitar a contratación temporal e promóvese a contratación indefinida, cun límite do 8% en referencia á taxa de temporalidade en cada sector.

Tamén se fai fincapé na xubilación parcial e flexible como un elemento esencial para rexuvenecer os persoais e destaca a importancia das retribucións, o establecemento dun díxito mínimo do 10% en tres anos e a cláusula de revisión.

Abórdanse temas como a igualdade de xénero, a saúde e seguridade no traballo, a cualificación profesional, o teletraballo, a desconexión dixital, a diversidade LGTBI e a transición ecolóxica.

UGT Servizos Públicos busca mellorar as condicións laborais nos sectores privados da Federación, especialmente naqueles con maior presencia de mulleres e menor sindicalización, onde se enfrontan á precariedade laboral e outros desafíos.