Sindicalizar a igualdade. Contigo Servizos Públicos Feministas

En UGT Servizos Públicos temos un compromiso claro, e día a día, traballamos para garantir a igualdade efectiva entre mulleres e homes en todos os centros de traballo.
Como cada ano debemos celebrar os logros, denunciar os desafíos e esixir os cambios que permitan avanzar cara á igualdade real. Este 8 de Marzo de 2023, debemos sinalar que as medidas e normas froito do dialogo social, tales como a reforma laboral de 2021 posibilitan a protección das persoas, o avance cara a un sistema eficaz de relacións laborais e melloran a calidade do emprego das mulleres. Podemos celebrar que en 2022 produciuse un aumento de 1.021.800 de contratos indefinidos a mulleres respecto a 2021 e que se reducise a contratación temporal das mesma en 401.200. É importante sinalar que as mulleres tentan acceder a un emprego de calidade e o 40% da actividade en xornadas a tempo completo realizada por mulleres está vinculada a actividades englobadas nos servizos públicos.

Conscientes dos avances, é necesario seguir traballando en cada centro de traballo para afrontar os retos persistentes. Entre eles destacamos que 73,91% do traballo a tempo parcial esta realizado polas mulleres, ou a brecha salarial, xa que o salario medio anual feminino representou o 81,3% do masculino ou o que é o mesmo, é dicir, produciuse unha brecha salarial do 18,7% e do 8,1% de media no caso do noso sector.

Os servizos públicos que están altamente feminizados vinculados aos coidados caracterízanse pola súa precariedade: parcialidade, temporalidade, mala secuencia das quendas e baixa remuneración describen as condicións laborais de moitas mulleres empregadas nos servizos públicos. De modo que urxe impulsar as medidas adecuadas que permitan eliminar a división sexual do traballo, diminuír as consecuencias que carrexan as interinidades, reducións de xornadas e excedencias. Ademais de avanzar en medidas de corresponsabilidade e garantir a igualdade salarial.

Os gobernos e administracións, como poderes públicos, teñen a obrigación de potenciar unha repartición equitativa das oportunidades. Necesitamos, aquí e agora, máis servizos públicos para alcanzar unha organización social máis xusta. Urxe unha mellora das condicións laborais dos sectores vinculados aos coidados que son tan estratéxicos como esenciais e por iso urxe sindicalizar a igualdade.

En UGT Servizos Públicos traballamos para transformar o noso ámbito de acción e garantir e por iso este 8 de marzo establecemos que os nosos eixos de traballo son: negociación colectiva desde a igualdade, garantir recursos, plans e axentes sindicais para a igualdade, revalorizar os traballos de coidados, a igualdade salarial, dignificar as condicións de traballo, prevención e actuación #ante toda violencia machista e máis recursos e medios sindicais.
Sindicalizar a igualdade para defender ás traballadoras e traballadores e lograr uns servizos públicos feministas.
Por todo iso, e de fronte ao 8M desde 2023, desde UXT Servizos Públicos impulsamos a campaña Sindicalizar a igualdade. Contigo servizos públicos feministas, na que presentamos:
  • Cartel de 8M de 2023 Sindicalizar a igualdade. Contigo servizos públicos feministas.
  • Imprescindibles de Marzo. Publicación da Secretaria de Muller e Políticas sociais onde abordamos en profundidade as medidas necesarias para construír uns servizos públicos feministas (dispoñible o día 7).
  • 8 eixos de traballo de UGT Servizos Públicos para Sindicalizar a Igualdade (dispoñible o día 8).

Cartel8M2023Galego.png