ÁREAS

Imprescindibles #3: Ferramentas para acabar co acoso sexual e por razón de sexo

Desde a Secretaría de Muller e Políticas Sociais de UGT Servizos Públicos comezamos este 2023 co firme propósito de seguir traballando cada día por garantir de forma efectiva dereitos para todas e todos @s traballadores en cada centro de traballo.

Por iso, no primeiro IMPRESCINDIBLES  deste ano abordamos o acoso sexual e por razón de sexo.

O acoso sexual é un problema que afecta a todos os países, sectores e ocupacións a escala global. Segundo os datos facilitados pola Axencia de Dereitos Fundamentais da Unión Europea, en 2013, o 90% das vítimas de acoso sexual son mulleres e o 55% das mulleres da UE foron vítimas de acoso sexual e a gran maioría no ámbito laboral.

En España, o 40,4% das mulleres maiores de 16 anos sufriu nalgún momento da súa vida acoso sexual, o 18,1% sufriu acoso sexual nos últimos 4 anos e o 10,2% sufriu este acoso nos últimos 12 meses. a Macroenquisa sobre Violencia contra a Muller 2019 realizada pola Delegación do Goberno contra a Violencia de Xénero.

A pesar de ser un fenómeno xeneralizado, moitas veces non se denuncia porque se normalizou. Entre as diferentes causas que explican a normalización están: a falta de conciencia sobre o que constitúe o acoso sexual, o medo ás represalias, a ausencia de mecanismos efectivos de reparación e os estereotipos que culpan á vítima en lugar do agresor.

Ante estas realidades, dende a Secretaría de Muller e Políticas Sociais dos Servizos Públicos de UGT queremos destinar esforzos para visibilizar esta realidade e dar a coñecer o impacto negativo que provocan nas condicións laborais das vítimas. Tanto en retribucións, progresión profesional e condicións laborais. Estes fenómenos poden levar á expulsión de quen os padece do mundo laboral e afondar nas fendas da desigualdade.

Son necesarios servizos públicos dotados de ferramentas e recursos que poidan tanto previr, atender, vixiar e eliminar todas as situacións de acoso sexual e/ou de acoso por razón de sexo que se produzan nos seus centros de traballo.

Para comprender esta lacra e proporcionar ferramentas para eliminala, presentamos os #Esenciais de xaneiro de 2023 sobre o acoso sexual e de xénero.

IMPRESCINDIBLES_ENERO_2023.pdf

O máis lido