A negociación dos PGE é un bo momento para aumentar o investimento en Educación

UGT esixe recuperar as condicións laborais do profesorado previas aos recortes, para mellorar a atención que recibe o alumnado e a saúde laboral dos docentes.

O Sector de Ensino de UGT Servizos Públicos reclama a volta á carga lectiva anterior aos recortes, establecida en 20 horas para o profesorado de Educación Infantil e Primaria e en 18 para o de Secundaria e Bacharelato. Este debería ser un paso previo para reducila a 18 horas en Infantil e Primaria e a 15 en Secundaria e Bacharelato, co fin de alcanzar un maior equilibrio entre o número de horas de atención directa ao alumnado e o tempo dedicado a tarefas de preparación, avaliación, coordinación ou formación.

UGT Servizos Públicos demanda tamén a xornada laboral máxima de 35 horas. Ambos factores, a redución da carga lectiva e da xornada laboral, axudarían a previr o desgaste que supón o excesivo número de horas de docencia directa, e redundaría tanto na calidade do ensino que recibe o alumnado como na saúde laboral dos nosos docentes, ademais de na mellora cualitativa e cuantitativa do emprego.

As Administracións educativas deben asegurar que todos os centros educativos reciban os recursos humanos en función dos seus obxectivos, características, contextos e necesidades do alumnado. O excesivo número de horas lectivas que o profesorado vén sufrindo nos últimos anos, xunto co mantemento de cocientes elevados, non soamente afecta á calidade educativa, sobrecargando ao profesorado, senón que supón unha redución do número de profesores/as necesarios para garantir a mesma.

Por iso, vimos esixindo ano tras ano unha revisión da distribución horaria semanal e do número de alumnos e grupos asignados a cada profesor, así como a ampliación dos persoais dos centros educativos para adecualas ás necesidades actuais.

A xuízo de UGT, é necesario eliminar a taxa de reposición na oferta de emprego público docente que permita, por unha banda, alcanzar as mesmas cotas de horario lectivo que os nosos colegas europeos e, por outro, o rexuvenecemento dos persoais e a redución do profesorado interino, unha esixencia reforzada desde a UE ante a alta porcentaxe de persoal interino na nosa Administración. Todo isto garantiría a estabilidade do persoal nos centros educativos e así favorecer o desenvolvemento e continuidade dos seus proxectos educativos.

Os cocientes do alumnado nas aulas

En relación co número de alumnos por aula e o número de alumnos asignados ao profesorado, debemos sinalar que, aínda que actualmente atópase en proceso de revisión, atópanse regulados polo RD 132/2010 e polo disposto no Real Decreto 314/2006, polo que se aproba o Código Técnico de Edificación.

Atendendo aos criterios de prevención, por tanto, os centros teñen unha capacidade máxima de ocupación en función do seu tamaño, independentemente do que se fixe na normativa educativa, polo que o aumento do cociente conta cunha limitación física, o tamaño das aulas e dos centros, que imposibilita devandito aumento sen correr o risco de incorrer no amontoamento.

O estudo realizado por UGT tamén ten en conta un aspecto pouco estudado, debido en parte á falta de estatísticas fiables, que é o que fixa o número total de alumnos e alumnas adscritos ao profesorado en función do seu horario lectivo. Este aspecto vén determinado polo peso que teñen no currículo, en canto á carga lectiva, as diferentes materias que compoñen o mesmo. Non é o mesmo repartir as horas lectivas que compoñen a xornada semanal do profesorado con materias cun peso maior no currículo, que con aquelas que apenas supoñen unha ou dúas horas á semana.

Contextualizar as estatísticas co novo marco normativo e o novo modelo de ensino que pretende implantar a LOMLOE si que podería supoñer unha mellora evidente. É necesario que cale, en todos os niveis, que a codocencia ou a inclusión, dentro do horario lectivo do profesorado, dos proxectos interdisciplinares, a investigación en metodoloxía ou en innovación educativa, así como a reciclaxe ou a formación permanente, permitirían reducir o número de grupos asignados ao profesorado e que esta redución posibilitaría realmente o obxectivo dun ensino máis personalizado, tanto polo número de alumnos por grupo como por unha relación profesorado/alumnado máis asumible.

Maiores de 55 anos

UGT chama a atención tamén sobre as significativas diferenzas que existen na redución da xornada lectiva para o profesorado maior de 55 anos, dado que non ten carácter básico e que o seu desenvolvemento depende de cada comunidade autónoma. O acordo básico do 20 de outubro de 2005 entre o Ministerio de Educación e os sindicatos creou unha serie de expectativas que, lamentablemente, non chegaron a cumprirse.

A redución voluntaria da xornada lectiva para os maiores de 55 anos debe levar a cabo sen redución de haberes. Esta medida, que ademais de xerar postos de traballo posibilitaría o acceso de mozos ao mundo laboral, non debería estar supeditada ás necesidades do centro educativo, como sucede na actualidade. As Administracións educativas deben dotar aos centros de persoal docente suficiente para que ningún poida quedar excluído deste dereito.

Boletín Condicións laborais do profesorado. Horario lectivo por etapas. Cocientes do alumnado