ÁREAS

A obrigación de UGT é asegurar que tres millóns de empregadas e empregados públicos poidan paliar o efecto da inflación na súa economía

O persoal das Administracións sumará unha subida salarial de 9,5 puntos entre 2022 e 2024.

UGT pon en valor un acordo que recupera os dereitos perdidos e constrúe a Administración para o século XXI.

UGT Servizos Públicos dá o visto e prace ao acordo co Goberno que fixa, en materia salarial, unha subida do 9,5% entre 2022 e 2024. O sindicato sinala que a subida que proporciona o acordo amortece, de maneira razoablemente realista, os efectos da subida da inflación no poder de compra do case tres millóns de empregados públicos do noso país.

Ao termo da reunión da Mesa do Diálogo Social, Isabel Araque, secretaria de Acción Sindical de UGT Servizos Públicos, declarou que “UGT apoia este acordo desde a coherencia, o realismo e a responsabilidade que nos caracteriza. Un texto que pon en alza a importancia da negociación colectiva para lograr acordos que melloren a vida dos traballadores e a cidadanía en xeral. Por primeira vez nun período de crise, os empregados públicos teremos un incremento salarial, no canto de sufrir recortes en dereitos e os nosos soldos”. Segundo recolle o acordo, o Goberno expón unha subida salarial máxima do 9,5% entre 2022 e 2024, cuxas cifras se distribuirían en tres anos da maneira seguinte:

• 2022: un incremento do 1,5% consolidable, sobre a 2% inicial fixado nos Orzamentos Xerais do Estado para este ano. A subida tería carácter retroactivo desde xaneiro e abonaríase nunha paga adicional antes de que acabe o ano.
  • 2023: subida fixa do 2,5%, máis dúas subidas variables de 0,5% cada unha. A primeira operaría se o IPC harmonizo de 2022 e 2023 supera o 6% -correspondente á suma do incremento salarial previsto inicialmente para estes dous anos-, tería carácter retroactivo, consolidable e faríase efectiva en outubro de 2023. A segunda cobraríase se o PIB nominal en 2023 chega ao 5,9%.
  • 2024: aumento fixo do 2% máis unha 0,5% variable que se cobraría se o IPC harmonizado de 2022, 2023 e 2024 supera o 8%. Cobraríase con carácter retroactivo e é consolidable.

O texto tamén inclúe cuestións importantes para mellorar a situación laboral dos empregados públicos, como son percepción íntegra do salario nas situacións de Incapacidade Temporal; a aplicación da clasificación profesional e desenvolvemento do grupo B dentro das Administracións; a negociación da xornada de 35 horas ou inferior e regularización das condicións do persoal laboral no exterior (PLEX).

O acordo incorpora reivindicacións feitas por UGT, encamiñadas a alcanzar un emprego de calidade e impulsar o rexuvenecemento do persoal das Administracións. Entre elas, a recuperación da xubilación parcial anticipada dos funcionarios públicos. O acordo rescataría a redacción orixinal do artigo 67 do Estatuto Básico do Empregado Público (letra d do apartado 1), que alude a esta modalidade dentro das Administracións. Tamén se recupera o carácter de mínimos dos permisos e vacacións na negociación colectiva.

UGT expresou reiteradamente ao Goberno a súa preocupación pola falta de negociación de plans de igualdade nas Administracións públicas. Ata a data, só seis comunidades autónomas contan cun. Neste sentido, o Ministerio propón que se constitúa a Comisión de Igualdade para impulsar a obrigación de negociar plans de igualdade dentro das Administracións públicas, segundo establece o EBEP.

Recóllese a flexibilización da promoción interna e a revisión dos procesos selectivos.

O acordo derrogará os aspectos lesivos do RDL 20/2012 e, ademais, impulsa a tramitación da Lei de Función Pública da Administración Xeral do Estado; a posta en marcha efectiva do teletraballo, así como a necesaria actualización da clasificación dos centros penais do país.

INFOGRAFÍA subida salarial

UGT Informa T descargas