España arde. As cifras se disparan e as Bombeiras e Bombeiros Forestais non aguantan máis a falta de concreción para aprobacion do Estatuto Básico

O pasado 25 de agosto o pleno do congreso aprobou o Real Decreto-Lei 15/2022, do 1 de agosto, polo que se aproban medidas urxentes en materia de Incendios Forestais. Dita norma modifica en varios puntos a Lei 43/2003 de montes para facer fronte á situación de emerxencia que son os Incendios Forestais e establece medidas de cambio organizativo e regulatorio para as Comunidades Autónomas.

Desde CSIF, UGT e CC.OO., entendemos que dita norma queda curta, e asistimos a como se van fiando a aprobación de diferentes textos como son as Orientacións do CLIF e agora este R.D.L, pero seguimos ante a falta de concreción por parte do Ministerio de Transición Ecolóxica e Reto Demográfico e as CC.AA. para a realización do Anteproxecto de Lei para Estatuto das Bombeiras e Bombeiros Forestais deste país. É dicir, un marco que regule a profesión de quen está enfrontándose á emerxencia que xa supoñen os graves incendios forestais.

Este ano xa se cataloga como catastrófico, con 247.667 hectáreas queimadas e cunha cifra terrible de Grandes Incendios Forestais (máis de 500 ha.) que se disparan aos 51, multiplicando por catro ambos os datos da media do decenio. E encabezando a lista dos países comunitarios co 43% da superficie afectada en Europa, a ardida no noso país, e que o modelo EFFIS cifra en 296.000 a hectáreas arrasadas.

É por iso que desde as tres organizacións sindicais, seguiremos adiante coa loita para que devandito anteproxecto vexa a luz, e como non, coas accións que xa anunciamos na rolda de prensa o pasado 8 de xullo, polo que os paros en centros de traballo, as mobilizacións nas diferentes comunidades e unha gran marcha a Madrid que visibilicen o sentir do colectivo, serán a folla de roteiro do colectivo de Bombeiras e Bombeiros Forestais.