Sectores

O tribunal supremo aclara a súa xurisprudencia con respecto ao persoal laboral temporal con contrato de interinidade


A expensas de coñecer o texto concreto da resolución, a Sala 4ª do Tribunal Supremo (do social) rectifica puntualmente a súa xurisprudencia en relación co persoal laboral temporal (non funcionario ou estatutario interino) en dúas cuestións moi importantes: duración máxima do contrato de interinidade (fíxao en 3 anos) e computo temporal daqueles anos nos cales non houbo  OPE debido ás limitacións derivadas da Lei de Orzamentos Xerais do Estado, para considerar que existe abuso.

Ata a data, o Tribunal Supremo (TS), tras reiterada xurisprudencia, viña reiterando o seguinte:

  • O período comprendido entre 2009 e 2017, non se pode computar a efectos de declarar abuso na contratación, pois as Leis de Orzamentos Xerais do Estado, impediron a convocatoria de OPES (taxa de reposición do 0% ou moi reducida)
  • O prazo previsto no artigo 70 do EBEP de 3 anos máximo para organizar, desenvolver e realizar os procesos selectivos non é taxativo, sendo susceptible de variarse segundo as circunstancias. O que daba pé ás  PP. a dispoñer dunha cuestión que non o é.
  • Precísase a existencia de varios contratos laborais ao longo do tempo para que exista abuso na contratación. É dicir, non basta un solitario e longo interinaxe para que exista abuso.

Pois ben, por mor de varias cuestións  prexudiciais expostas ao Tribunal de Xustiza a Unión Europea (TJUE) que foron vistas na Sentenza do TJUE o pasado 3 de xuño de 2021, este recriminou ao TS a xurisprudencia arriba reproducida.

Dita circunstancia (e controversia entre Tribunais) provocou que a Sala do social do TS, reunísese de urxencia para acomodar a súa xurisprudencia á do  TJUE. Levándolle a ratificala en 2 cuestións moi importantes:

  • Os contratos laborais temporais por interinidade (art. 15 do Estatuto dos Traballadores) nas Administracións Públicas terán unha duración máxima de 3 anos. Vinculando dita duración ao prazo máximo que teñen as PP. para convocar e desenvolver as OPES, en virtude do artigo 70 do  EBEP. Iso si, non queda claro, se esta interpretación resulta extensiva a todo tipo de contratación interina (por vacante ou substituta) ou só á referida a vacante.
  • A normativa orzamentaria non pode servir “de escusa” para paralizar o cómputo a efectos de determinar a figurar do persoal laboral indefinido non fixo de persoal. É dicir, os anos comprendidos entre 2009-2016 si se toman en consideración para poder concluír que existe abuso na contratación.

En definitiva o TS perfila a súa xurisprudencia en dous aspectos moi puntuais (aínda que importantes), con respecto á, xa de seu consolidada, xurisprudencia do persoal laboral indefinido non fixo de persoal.

Picture of UGT Servizos Públicos

UGT Servizos Públicos

UGT Servizos Públicos é unha federación de UGT dedicada á defensa dos dereitos e intereses dos traballadores dos servizos públicos en España.